مواد اولیه :
آرد 600 گرم (5 پیمانه)
مارمالاد یا ژله مغزی به مقدار لازم
تخم مرغ 1 عدد
عسل گرم 60 گرم (2 ق غ سر پر)
وانیل مقداری
شیر 60 گرم (1/4 پیمانه)
روغن جامد 300 گرم (1 پیمانه +1/3 پیمانه)
پودر قند 100 گرم (10 ق .غ)

طرز تهیه:
روغن و پودر قند را میزنیم تا نرم و پوک شود. (من از روغن جامد لادن معمولی زعفرانی استفاده کردم) . به ترتیب شربت یا عسل، تخم مرغ، شیر و وانیل را اضافه میکنیم و مواد را مخلوط میکنیم. (نباید مواد را زیاد هم بزنیم. در حد مخلوط شدن و یکدست شدن) بعد از اون آرد رو اضافه میکنیم و با قاشق به آرامی فقط در حد یکدست شدن کامل هم میزنیم نه بیشتر.  خمیر کمی حالت چسبنده دارد که با قرار گرفتن در یخچال درست میشود. خمیر را در نایلون در یخچال گذاشته تا خنک شود و بتوان آن را قالب زد. (یکی دو ساعت) بعد خمیر را مابین دو نایلون به ضخامت 2 میل باز کرده و قالب بزنید. برای قالب زدن هم میتونید به مقدار خیلی کم ارد زیر خمیربپاشید (بازم تاکید میکنم خیلی کم ) در سینی فر چیده به مدت 15 دقیقه با حرارت 150 درجه بپزید. (البته با توجه به متفاوت بودن حرارت فرها این زمان ممکن است تغییر کند) باید کمی تغییر رنگ دهد. بعد از خنک شدن مابین شیرینی ها مارمالاد گذاشته و رویش را تزیین کنید. با رویه نارگیل و کنجد بوداده خوشمزه میشود. در ضمن برای چسبیدن مواد به رویه از عسل گرم استفاده کنید.
با این دستور شیرینی بافت نرم و پودری دارد مخصوصا اگر چند روز در ظرف درب دار بماند خیلی خیلی خوشمزه میشود حتما امتحان کنید.

” و اما نکته ها:
1: این دستور بسیار راحت تهیه می شود و نکته خاصی ندارد جز اینکه خمیر ورز داده نشود و فقط در حد مخلوط شدن جمع شود.اگر این خمیررا ورز دهیم سریع به روغن می افتد و شیرینی بی کیفیت می شود.
2: برای این شیرینی از روغن نیمه جامد هم توان استفاده کرد . فقط باید خمیر را کم کم از یخچال بیرون آورد تا گرم نشود و قالب زدن آن راحت باشد.
3: این شیرینی پایه بسیار خوبی برای انواع شیرینی های مربایی است.
4: برای نگهداری این شیرینی می توان بیسکویت ها را آماده کرد و بدون مارمالاد میانی خیلی خوب و محفوظ بسته بندی کرد و در فریزر گذاشت . حداقل 12 ساعت قبل از سرو باید مارمالاد یا مغزی را بین شیرینی ها گذاشت تا مارمالاد یا مغزی به خورد بیسکویت ها برود.
5: با مارمالاد میانی هم می توان فریز کرد ولی روش بالا بهتر است . از هر نوع مارمالاد دلخواه می توان استفاده کرد.

با این دستور 60 عدد شیرینی درست میشود .

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *