سال ۸۸ بود که با پیگیری مسئولان در استان تحت تاثیر اردکان و چادرملو و همراهی کامل مسئولان شهرستان بافق با بخشیدن ۳۴ پارچه آبادی به بخش بهاباد، بخش جدید آسفیچ شکل گرفت و این بخش از شهرستان بافق با بخش جدید آسفیچ شهرستان استثنائی بهاباد را شکل دادند. چیزی که اینجا اصلا نه توسط مسئولان استان و نه شهرستان دیده شد وضعیت شهرستان بافق به عنوان شهرستان مادر بود که از آن روز ضمن از دست دادن نصف وسعت و جمعیت حدود ۲۰ هزار نفری، استثنائی و تک بخش شد که این امر تا امروز ادامه دارد.

در حالیکه طی سالهای اخیر در دولتهای مختلف می بینیم ارتقاء مناطق مختلف در استان به شهرستان، شهر، دهستان و روستا بارها و بارها حتی به صورت استثنائی و نبودن شرایط لازم و فقط با فشار اجتماعی مردم یا فشار سیاسی و لابی مسئولان صورت گرفته اما در شهرستان بافق اگر نخواهیم بگوییم در این مقوله عقب گرد داشته ایم باید گفت در حالت انجماد کامل بسر می بریم.

در سالهای اخیر بارها در رابطه با ارتقاء دهستان سبزدشت، دهستان مبارکه، روستای مبارکه و … صحبتهایی شده ولی ظاهرا همه اینها در حد همین صحبت و طرح در جلسات بی حاصل مسکوت مانده است و انگیزه سیاسی لازم برای این تغییرات در مسئولان بافق و استان و حتی از طرف نماینده بافقی حوزه انتخابیه مهریز دیده نمی شود. از مجوز تاسیس چهار دهیاری جدید در شهرستان بهاباد می توان به عنوان نمونه ای از این تغییرات نام برد که لازم است در این زمینه نیز شهرستان به قصد گرفتن نتیجه لازم حرکت کند.

پ.ن: تصویر جلسه کارگروه توسعه شهرستان است که نه موضوعات جلسه پیگیری درستی می‌شود نه شرکت افراد در جلسه از نظم خاصی برخوردار است و نه مانند گذشته پشتوانه مسئولان، نخبگان و مردم را دارد.

شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *