مواد لازم :

1 قاشق سوپخوری( 10 گرم ) خميرمايه فوري
310 گرم آرد
50 گرم شکر
یک قاشق چایخوری نمک
43 گرم آب
43 گرم شیر
14 گرم آرد
1 عدد تخم مرغ ( 50 گرمی بدون پوسته )
113 گرم شیر سرد
57 گرم کره نرم شده

شکلات ذوب شده ، پودرقند و روغن سرخ كردني به ميزان لازم

طرز تهیه:
310 گرم آرد و 50 گرم شکر و خمیر مایه و نمک رو با هم مخلوط کرده و کنار می گذاریم .
سپس کره رو به روش بن ماری ذوب می کنیم .
بعد 43 گرم آب و شیر و 14 گرم آرد رو با هم مخلوط کرده و تا آرد حل بشه بعد رو حرارت ملایم می ذاریم تا به شکل فرنی بشه .
بعد از رو حرارت برمیداریم و به 113 گرم شیر سرد اضافه کرده و هم زده تا کاملا مخلوط بشه و بعد تخم مرغ و کره ذوب شده اضافه کرده همزده تا یکدست بشه و بعد به مواد خشک آرد و خمیر مایه و شکر اضافه کرده با لیسک با هم مخلوط می کنیم چون مواد چسبناکی هست به مدت 12 دقیقه با همزن سری خمیرکنی هم زده و اگر ندارید می تونید با لیسک مرتب هم بزنید تا یه خمیر خوب و یکدست بدست بیاد. ( چون خمیر چسبناک هست با دست نمی تونید ورز بدید )
بعد خمير را در يك كاسه كه كمي چرب كرديم قرار ميدهيم روي ظرف را مي پوشونيم به مدت يك ساعت استراحت ميدهيم تا حجم خمير دو برابر شود بعد از اين مدت با انگشت روي خمير فشار بديد اگر جاي انگشت درخمير فرو رفت و به آرامي پر شد خمير آماده است اگر جاي انگشت سريع پر نشد خمير احتياج به استراحت دارد خمير را روي ميز كار كه كمي آرد پاشيديم ورز بديد تا هواي داخل آن خارج شود .
خمير را به تکه های 60 گرمی تقسیم و سپس چونه کنید هر تکه را روی سطح کار صاف کرده تا هوای داخل آن خارج بشه و لاهای آن رو هم آورده با کف دست بچرخانید تا کاملا گرد شود در يک سینی کاغذ روغنی 10 ×10 برش زده و چرب می کنید و گلوله های خمیر رو در سيني بگذارید با ته یک ماسوره وسط خمیر رو بیرون میاریم و با یه پلاستیک چرب شده می پوشانیم و یک ربع زمان بديد تا استراحت دوم انجام شود.

دراین فاصله قابلمه کوچکی را تا نیمه با روغن پر كنید و با حرارت ملایم بگذاريد تا گرم شود بعد از يك ربع واستراحت دوم كه تمام شد و روغن داغ شد یک عدد از دوناتها را با کمک همان کاغذ روغنی در روغن داغ بیاندازید و با یک قاشق از روغن داخل قابلمه روی دونات بریزید اين كار باعث پف كردن دونات ها ميشود دونات ها را هر چند دقیقه یکبار در روغن بچرخانید.
تا هردو طرف به یک اندازه رنگ بگیرد و پف کند هر دونات حدود ٥ تا ٦ دقیقه زمان میبرد تا قهوه ای طلایی شود به همين ترتيب همه ي دونات ها رو سرخ كنيد دونات ها را بعد از سرخ شدن روی دستمال آشپزخانه گذاشته تا کاملا خشک و بدون روغن اضافي شوند. و با سس گاناش یا پودر قند تزیین می کنیم .

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *