توسعه منفعت طلبی و مصلحت اندیشی در بافق حرف اول را می زند / برای توسعه متوازن باید فرهنگ و ذهن ها را تغییر داد / الگوهای سیاسی شهرستان الگوهایی با فرهنگ سازی غلط هستند

سید محمد رضا میرقاسمی بافقی نماینده تشکلات کارگری بافق و عضو هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان یزد در گفتگو با عصر بافق گفت: سلام متاسفانه همه نگاه مسئولین و شهر به شرکت سنگ آهن هست اما شرکت های کارخانجات تعمیر لکوموتیو، ایستگاه راه آهن، شرکت کاشی، معدن کوشک، ذوب روی بافق، معدن آنومالی شمالی و … مورد کم لطفی قرار گرفته شده اند.

میرقاسمی که از قضا از فعالین اجتماعی شهرستان نیز هست خطاب به رسانه ها و خبرنگاران بافقی ادامه داد: به نظر بنده شما بزرگواران و اصحاب رسانه می توانید با مصاحبه حضوری با مدیران و کارگران در دیده شدن این مجموعه ها کمک کنید و توجه مسئولین شهر را به این واحدها متمرکز کنید.

وی پیشنهاد داد و افزود: هفته کارگر در اردیبهشت ماه بهانه خوبی است تا مقدمات یک نشست خبری با مدیران این واحد ها و نماینده کارگران در این مجموعه ها را برنامه ریزی کنید. بنده در این چندین سال ندیدم که اصحاب رسانه با مدیران این مجموعه ها مصاحبه داشته باشند. خواهشمندم که دیگر صنایع و کارگاه ها هم در برنامه نشست خبری  رسانه ها بافق قرار بگیرند.

نماینده تشکلات کارگری بافق اذعان داشت: بعضی از مدیران برای فرار از واقعیت ها و کم کاری تمایلی به مصاحبه ندارند. این زحمت شما اصحاب رسانه هست که مقدمات این نشست ها را فراهم کنید. اطمینان دارم با رسالتی که رسانه ها دارند می‌توان به کارگاه ها و کارخانجات در پیشبرد اهداف و مشکلات کارگری این مجموعه ها کمک کنند و به شعار امسال که رهبری اعلام فرمودند نزدیک بشویم.

عصر: حرفهایی که واقعیت‌های امروز ماست. ناگفته نماند که از سمت واحدهای یاد شده هم تمایلی به برگزاری نشست خبری نیست و ظاهرا کنج عزلت و عدم پاسخگویی بهترین حالت ممکن است. درست مثل مجتع فلات مرکزی که حیاط خلوتی شده غیر پاسخگو و بسیاری از معادن و شرکت‌های دیگری چون فسفات که اصلا خبری از آن در بافق نیست و دو درصد حق شهرستان را هم نداده است. فولاد ابویی که همه مدیران و سرپرستان و اکثریت نیروهای مشغول آن غیر بومی هستند و حتی تشکل کارگری هم ندارد نیز به همین شکل و این منفعت طلبی ها در سطح شهر و در دید برخی مسئولان و نگاه خودی غیر خودی و استاندارهای دوگانه باعث نابودی چیزی به اسم توسعه متوازن بافق شده است.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *