چشم انداز شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق و برنامه مدیرعامل این شرکت در چند دقیقه مجموعه سنگ آهن مرکزی در نقطه ای قرار گرفته که به دلیل اینکه یکسری از اقداماتی را در عین حالی که پتانسیل‌های بالایی داشته باید انجام می داده و انجام نشده، امروز در یک نقطه فرصت قرار گرفته است.به همین خاطر سنگ آهن، شرکتی هست با فرصت بسیار بالا برای توسعه، ما در سال جاری هم برنامه احداث کارخانه کنسانتره را داریم و هم برنامه احداث کارخانه آهن اسفنجی را، علاوه بر این ادامه زنجیره را هم ما در حال مذاکره و سرمایه گذاری هستیم.در مقوله زیرساخت هم ما علاوه بر راه اندازی پست برقی که برای پایدارسازی تامین برق منطقه داشتیم که تکمیل می شود، پروژه احداث نیروگاه را هم خواهیم داشت. به اضافه اینکه پروژه زیرساختی دیگر ما در حوزه تصفیه و انتقال آب فاضلاب بافق که به اتمام رسیده ما برنامه پروژه فاضلاب یزد را در سال جاری شروع خواهیم کرد. سال گذشته تقریبا ۴ هزار میلیارد سود سنگ آهن مرکزی بوده که انشاالله ما در سال جدید با وجود مشکلات مختلفی که داریم و هزینه های زیرساختی که خواهیم داشت سعی خواهیم کرد این سود دهی را حفظ کرده و افزایش دهیم. علاوه بر این برنامه داریم که با توسعه سرمایه گذاری ها جهش جدی در حوزه سود آوری داشته باشیم.

پ.ن.: شکستن قفل پست برقی که به دلیل ضعف مدیریت سالها بهره برداری از آن به تعویق افتاده بود، مطالعات و برنامه های بلند مدت جهت تامین خوراک سنگ آهن حتی از معادن سنگان، ایجاد مشارکت با شرکتهای بزرگ جهت هم پوشانی و بالا بردن قدرت مانور اقتصادی و سیاسی که می توان به یکی از آنها که شراکت با فولاد مبارکه یکی از غولهای فولادی کشور در بحث اکتشاف هست و فعلا رسانه ای شده اشاره کرد، طی مراحل نهایی واگذاری کارخانه تعطیل آگلومراسیون به بهره بردار و وارد مدار کردن کارخانه ای که سالها تعطیل است، اخذ مجوز کارخانه کنسانتره (همان که وزیر دولت سابق کلنگ نمایشی آن را بدون مجوز به زمین زد) به جهت تامین کسری خوراک ورودی کارخانه گندله سه چاهون، تامین مالی ۳ هزار میلیاردی در قدم اول جذب سرمایه گذار و بازگشایی پاکت‌های مناقصه انتخاب پیمانکار ابر پروژه مگامدول آهن اسفنجی سنگ آهن که در استان یزد حتی در اردکان هم در چنین مقیاسی وجود ندارد از جمله اقداماتی است که می توان عملی شدن آنها را در این مدت کوتاه به مردم بافق و کارگران سنگ آهن تبریک گفت. چرا که همه در محقق شدن آنها شریک بودند.

و اما رقبای فولادی را خصوصا آنهایی که در بافق هستند تاب تحمل رقیب قوی در منطقه را ندارند و سنگ آهن را در نوع ضعیف آن می خواهند و دستشان ماه‌هاست از آستین برخی مسئولان بافق در سنگ اندازی مقابل طرحهای توسعه سنگ آهن در نوظهور و چغارت به بهانه زیبای محیط زیست و آلایندگی بیرون زده است. کسانی که با آنها که در واقع از رقبای سرسخت سنگ آهن هستند، سالها نزدیک و دم خور هستند رصد کنید تا ببینید خادم کیست و خائن کیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *