خبرنگار عصر بافق: امروز جملاتی گهربار از اعضاء شوراهای روستا را می‌خواندم همه شان با ایده ها و شعارهایی وارد شورا شدند ولی حالا اکثریت شان می‌گویند طرح ها محقق نشده است!!!! چرا؟! اکثریت طرح هایشان بار مالی داشته است! ۳۰ درصد از ۲ درصد فروش معادن که به روستاها تعلق می‌گیرد کجاها هزینه شده است؟!

پاسخ: جناب آقای کارگران سلام، حرف از سی درصد زدید شرمنده این حقیر را یاد آن لولوی احمدی نژاد انداختید. برادر بزرگوار مطمئن هستم جنابعالی در جریان قوانین وضع شده توسط مجلس در سال گذشته در مورد تامین مالی دو درصد روستاها نیستید و خبر ندارید که چه بلایی سر روستائیان آوردند!

همیشه صحبت از مهاجرت معکوس می کنند و آباد کردن روستاها اما دریغ از اجرای قانون از محل تنفیذ و حق السهم روستاییان، اگر گشتی در جامعه شهری بافق بزنید قریب به اتفاق جمعیت بافق یا دارای خونه باغ در روستاها هستند یا ایام تعطیل در راه تردد به روستاهای اطراف بافق، روستاهایی که اکثرا از ابتدایی ترین حق خدادادی یعنی آب در مضیقه هستند. حتما در سطح شهر تردد می کنید و اگر منصفانه به دخل و خرج شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نگاه کنید مطمئنا تفاوت در تزریق منابع مالی به دو ارگان را خواهید دید.

آیا کارهای عمرانی که در سطح شهر انجام میشود در یک نگاه منصفانه با آن چیزی که در روستاها میبایست انجام می‌شده حتی اگر نسبت جمعیتی را در نظر بگیریم اینقدر باید تفاوت وجود داشته باشد؟ در سالی که گذشت با تغییر قانون حتی بنا به  تائید نماینده محترم شهرمان در کارگروه دهستان مبارکه در حاجی آباد سهم روستاها از سی درصد به زیر پانزده درصد رسید که این موضوع باعث عدم تحقق کامل همان اندک بودجه سال گذشته اکثر روستاییان شد. بعضا زیر پنجاه درصد بودجه حتی خیلی از روستاییان نتوانستند تعهدات سال هزار و چهارصد خود را مستهلک کنند.

جناب کارگران وقتی همیشه از عدم اجرای کامل  مسئولیت اجتماعی و شفاف سازی بنگاه‌های اقتصادی از محل دو درصد می نالیم آیا همین مقداری هم که پرداخت میشود حکم تنفیذ مسئولین عدالت را در سطح شهر و روستا بجا میاورد؟ تفاوت اینقدر زیاد هست که بلوارها و پیاده روهای سطح شهر که قبلاً هزینه شده و تمام باغچه ها را تخریب و سنگ فرش کنند. جهت کارهای اجتماعی و انتخابات همیشه شوراهای روستا پیش قدم بودند اما دریغ از همراهی مجموعه شهر با روستاها!

دوستانی که بعنوان اعضای شورای روستا گلایه داشتند گوشه بسیار اندکی از مشکلات روستاها را بیان کردند و نجابت بخرج دادند. شرمنده این حقیر اکثر مطالب را میخوانم و استفاده می برم و در موضوعات ورود نمیکنم اما در این مورد بعنوان یک روستایی خیلی درد آور بود که هیچ یک از روستاها منابع مالیشان که حقشون هست محقق نمیشود و قضاوت ناعادلانه ای از اینکه دو درصدی که دریافت نمیشود کجا هزینه شده را تحمل کنند. و این موضوع را باید از مدیران ارشد شهر پرسید.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *