پلیس شهرستان بافق روش های مراقبتی از موتورسیکلت ها را جهت پیشگیری از سرقت به شهروندان یادآوری کرد.
به گزارش عصر بافق به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد کمالی” فرمانده انتظامی شهرستان بافق در راستای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت به شهروندان هشدار داد و از آن ها خواست هشدارها را همیشه به خاطر بسپارند.
وی یکی از این روش ها را لزوم شماره گذاری و نصب پلاک بر روی موتور و استفاده از تجهیزات ایمنی تاخیری و بازدارنده دانست و افزود: موتورسیکلت سواران حتما باید وسیله نقلیه ی خود را با قفل و زنجیر ضدبرش در پارکینگ های مخصوص متوقف کنند و از متوقف کردن آن در اماکن عمومی، حاشیه خیابان ها و … خودداری کرده و در شرایط اضطراری آن را به افراد مطمئن سپرده و یا این که در شعاع دید خود قرار دهند و از تحویل موتورسیکلت به افراد ناشناس نیز خودداری کنند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: برخی موارد مشاهده شده است که موتورسیکلت ها از حیاط منزل هم به سرقت رفته اند؛ بنابراین لازم است افراد در زمان متوقف کردن موتورسیکلت خود در حیاط یا پارکینگ منزل نیز آن را به شیئ محکم و ثابت قفل و زنجیر کنند.
سرهنگ کمالی دومین روش مراقبتی از موتورسیکلت ها را، پرهیز از رها نمودن اسناد و مدارک در قسمت های مختلف موتورسیکلت عنوان کرد و گفت: معمولا در پی مراجعه مالباختگان به کلانتری ها برای گزارش وقوع سرقت، مشخص می شود که افراد حتی کارت موتورسیکلت خود را به همراه نداشته و تمامی مدارک و اسناد مربوط به وسیله ی نقلیه را داخل زین و یا زیر قاب باتری نگهداری می کرده اند، از این رو به هیچ وجه قادر به احراز هویت نیستند.
فرمانده انتظامی بافق، پرهیز از خرید موتورسیکلت های فاقد سند مالکیت را سومین روش مراقبتی دانست و ادامه داد: توجه به این نکته ضروری است که تمامی موتورسیکلت ها باید پلاک داشته و پلاک نیز باید بر روی آن ها نصب شود و نخستین چیزی که با دیدن موتورسیکلت فاقد پلاک به ذهن می رسد این است که این موتورسیکلت دارای سند مالکیت نیست و حتی ممکن است مسروقه باشد.
وی با اشاره به اینکه، افراد باید از خرید موتورسیکلت بدون انتقال سند در دفاتر رسمی یا به اصطلاح سوئیچی خودداری کنند، از شهروندان خواست به هیچ وجه موتورهای قولنامه ای و فاقد پلاک را خریداری نکنند، چرا که موتور بدون سند برای پلیس حکم مال مسروقه را دارد و راکب آن به عنوان متهم دستگیر و در صورتی که نتواند ثابت کند این موتور را خریداری کرده، مطمئنا بازداشت می شود.
سرهنگ کمالی، چهارمین روش مراقبتی را هوشیاری در هنگام خرید دانست و افزود: هرگونه خرید و فروش موتورسیکلت باید از طریق فروشگاه های معتبر و رسمی صورت گیرد و از موارد مهم در هنگام خرید موتورسیکلت، مطابقت دادن شماره ی موتور و شاسی آن با اسناد مالکیت می باشد، ضمن اینکه خریدار باید مخدوش نبودن شماره ی موتور و شاسی را نیز به دقت کنترل کند و پس از خرید موتورسیکلت، تعویض قفل ها و کلیدهای آن را در نظر بگیرند.
فرمانده انتظامی شهرستان بافق، آخرین و پنجمین روش مراقبتی از موتورسیکلت را دقت در نگهداری سوئیچ موتورسیکلت عنوان و خاطرنشان کرد: مالکان موتورسیکلت باید از جا گذاشتن سوئیچ بر روی موتورسیکلت یا واگذاری آن به افراد ناشناس و غیرمطمئن به عناوین مختلف خودداری کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *