رئیس شورای فرهنگ عمومی بافق: مهمترین رسالت ما در جهاد تبیین، تبیین هویت نظام اسلامی و هویت جوان انقلاب اسلامی است.

به گزارش عصر بافق به نقل از روابط عمومی فرمانداری بافق؛ نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲ به ریاست امام جمعه بافق و با حضور سرپرست فرمانداری، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضا در نهاد امامت جمعه بافق برگزار شد.

امام جمعه بافق در ابتدا با اشاره به اینکه در حال حاضر جامعه درگیر یک جنگ هویت قرار دارد، گفت: تمام تلاش دشمنان ایران اسلامی در این است که هویت حقیقی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که مزین به دو بال جمهوریت و اسلامیت است و هویت یک فرد متدین و انقلابی را مورد هدف قرار دهند و این هویت را از جامعه صلب کنند.

حجت الاسلام و المسلیمن رضا سعادت فر افزود: ما وظیفه داریم در این شرایط تمام تلاش و همتمان این باشد که ابتدا هوین خود را بشناسیم و نسبت به تبیین هویت خود و جامعه اقدام کنیم ، یعنی مهمترین رکن و رسالت ما در جهاد تبیین، تبیین هویت نظام اسلامی و هویت جوان انقلاب اسلامی است.

وی افزود: عصار اصلی هویت معنوی جامعه که در راس آن هویت جوان انقلابی هویت نظام اسلامی است، انتظار حضرت ولی عصر(عج) و زمینه سازی برای صبح ظهور است که این هویت را باید پاس داشت و از آن حفاظت کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق در ادامه به دو امتیاز و ویژگی شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق اشاره کرد و گفت: با توجه به امتیاز و ویژگی که شورای فرهنگ عمومی بافق نسبت به سایر شهرستانها دارد می توانیم یک شورای فرهنگ عمومی برتر بالقوه باشیم و در صورت تلاش و همدلی بین اعضا می توانیم در سطح ملی به عنوان یک شورای موفق و نمونه معرفی شویم.

سعادت فر افزود: اول ویژگی تشکیل کارگروه های ششگانه که وظایف آنها برگرفته از سخنان و منویات مقام معظم رهبری و گام دوم انقلاب است و دوم مزیت حمایت مالی از سوی شهرستان می باشد که زمینه موفقیت این شورا را فراهم می کند.

سرپرست فرمانداری بافق با تاکید بر اهمیت و جایگاه شورای فرهنگ عمومی شهرستان و انتخاب امام جمعه شهرستان به عنوان ریاست این شورا بر این است که شورای فرهنگ عمومی یک نهاد تاثیرگذار فرهنگی است.

ابوالقاسم دهقان افزود: مسائل و مشکلات مختلفی در شهرستان وجود که دغدغه مردم و مسئولان است ولی اگر این مسائل و مشکلات مدیریت نشود هیچ کدام به سرانجام نمی رسد و نهایت به آسیب اجتماعی و معضلات فرهنگی تبدیل می شود.

وی در ادامه بر بازسازی و تنظیم الگوی اسلامی و تقویت مسائل اخلاقی، مذهبی و اجتماعی مردم از جمله سبک زندگی، ناهنجاری های اجتماعی و … در شورا تاکید کرد.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق، مقوله فرهنگ را مهمترین رکن اجتماعی یک جامعه دانست و گفت: باید از واقعیت‌ها فهم و درک درستی داشته باشیم، برنامه‌ریزی ها باید واقع‌بینانه و قابل ارزیابی باشد و در نهایت تعیین اولویت در حوزه فرهنگ عمومی یکی از موضوعات مهم است که باید به آن توجه داشته باشیم.

در ادامه برخی از اعضای شورای فرهنگ عمومی از جمله مسئولین کارگروه های تخصصی در خصوص برنامه ها و اقدامات صورت گرفته توضیحات و پیشنهاداتی را بیان کردند.

گفتنی است شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق دارای شش کارگروه و کمیته تخصصی شامل کمیته تربیت و پرورش، کمیته اخلاق، معنویت و مجامع ایمانی، کمیته خانواده و سبک زندگی، کمیته رسانه و فضای مجازی، کمیته فرهنگ شهر و شهروندی و کمیته رصد و پایش فرهنگی می باشد.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *