نکته جالب این متن این است که تقریبا شهرستان بافق همین دلایل، خط‌الرأس کوه‌ها و خط‌القعر رودخانه‌ها بعنوان مرز در تقسیمات کشوری را در مرزهای خود با بهاباد در منطقه چاه گز، مهریز و معدن مهدی آباد و اردکان در محدوده معدن دی نوزده دارد. الان همین دلایلی که برای سه چاهون عنوان شده به هیچ وجه برای معادن چاه گز لحاظ نشده است. اما وقتی گفتیم تمام اختلافات مرزی باید بین تمام شهرستانهای درگیر یکبار برای همیشه حل شود و عده ای خیانت کردند این هم نتیجه اش، بنشینید مرتب بیانیه صادر کنید.

متن رسیده از شهروندان به رسانه‌ی «بهابادی آباد»

🔰 یک بام و دو هوای پرداخت عوارض؛عوارض سه‌چاهون را تا زمان اعلام عادلانه مالکیت آن، بلوکه کنید

🔹 در حالی که ابهام جدی در تغییر مالکیت منطقه سه‌چاهون از بهاباد به بافق وجود دارد و مالکیت سه‌چاهون در سایه اعمال نفوذ قطعی قرار دارد اطلاعات موجود از پرداخت ۲ درصد فروش این معدن به بافق آن هم بدون هیچ گونه تأخیر حکایت دارد.

🔹 اما ماجرای غصب سه‌چاهون از کجا شروع شد؟منطقه سه‌چاهون تا اواخر دهه ۶۰ در محدوده‌ی تقسیماتی بخش ۵۷ بهاباد قرار داشت و به علت ارتقای کوشک به مرکز دهستان در کنار ده‌ها نقطه دیگر از بخش بهاباد به طور موقت جدا و به بافق ملحق گردید تا پس از ارتقای کوشک به دهستان طبق روال همیشگی وزارت کشور به محدوده قبلی خود یعنی بهاباد بازگردد.تا اینجای کار، روال طبیعی‌ست و پروسه‌ی تبدیل کوشک به دهستان با الحاق ده‌ها نقطه از بهاباد به این دهستان بافق انجام می‌شود و مرحله بعدی طبق روال طبیعی وزارت کشور بازگشت “تمامی” نقاط ملحق شده به محل قبلی خود است (شبیه روالی که برای شهرستان شدن بهاباد طی شد و تمام نقاط به بافق بازگشت). اما در این مرحله یک اتفاق عجیب و بسیار مشکوک با اعمال نفوذ بافق اتفاق می‌افتد و علیرغم اینکه تمامی ده‌ها نقطه ملحق شده از بهاباد به دهستان جدیدالتاسیس کوشک به بهاباد باز می‌گردد اما یک نقطه در لیست بازگشت دیده نمی‌شود و آن جایی نیست جز یک منطقه مهم معدنی به نام “سه‌چاهون”!اینگونه بافق در یک چشم‌بندی ناجوانمردانه استارت غصب معدن بزرگ سه‌چاهون بهاباد  را می‌زند و یک نقطه مهم با ذخایر عظیم معدنی را در زمان تسلط فرمانداری بافق بر بخشداری بهاباد و در بی‌اطلاعی مردم بهاباد از بهاباد جدا می‌کند.

🔹از سوی دیگر اگر هر فردی کمترین آشنایی با تقسیمات کشوری داشته باشد خط مرزی بافق و بهاباد در محدوده معدن سه چاهون را به عجایب هفتگانه اضافه می‌کند. در حالیکه همواره خط‌الرأس کوه‌ها و خط‌القعر رودخانه‌ها بعنوان مرز در تقسیمات مرزی اعلام می‌گردد برای غصب سه چاهون میان هوا و زمین در “دشت مسطح” خط مرزی بافق و بهاباد رسم می‌شود!

🔹 نکته عجیب‌تر اینکه، در حالی‌که روستاهای خارنگان، زارکوییه، سنجدک، پرک و بویی‌آباد جزء حوزه بهاباد است به یکباره سه چاهون جزو بافق محسوب می‌شود! این در حالی‌ست که همین الان نیز مردم بهاباد در کنار ایستگاه راه‌آهن سه چاهون، آب و مزرعه ثبتی رسمی شخصی دارند!آیا واقعا هیچکس نیست که یکبار برای همیشه جواب مردم بهاباد را بدهد و ما را از این تناقضات ظالمانه در آورد؟

🔹 حال با وجود این خیانت بزرگ و غصب مسلم منطقه مهم بهاباد، اطلاعات دریافتی ما از پرداخت بدون تعویق عوارض دو درصد فروش این معدن به بافق حکایت دارد.این در حالیست که درصد بالایی از عوارض دو درصد بلوکه شده‌ی چاه‌گز بهاباد که بارها مصوبه مالکیت آن به بهاباد از طریق وزارت کشور ابلاغ گردیده است به بهاباد هنوز پرداخت نشده است و آن درصد پرداخت شده نیز با تأخیر دو ساله که همه چیز در کشور چندین برابر گردیده است واریز شده است و عملا این پول، یک دهم پولی که باید در زمان خود پرداخت می‌شد نیز ارزش ریالی ندارد!

🔹 خواسته‌ی منطقی مردم بهاباد از مسئولین کشوری و استانی این است که این اصل بدیهی را رعایت کنند که تا زمان رفع قطعی ابهام از محدوده تقسیماتی سه‌چاهون، عوارض این معدن بلوکه گردد و پس از قطعی شدن محدوده تقسیماتی آن در یک پروسه‌ی منصفانه و به دور از اعمال نفوذ همیشگی مسئولین بافق، این پول به منطقه‌ای که این محدوده در آن تعلق دارد پرداخت گردد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *