به گزارش عصر بافق به نقل از پایگاه خبری صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر در خطبه دوم نماز جمعه این هفته بافق با اشاره به مسائل و مشکلات شهرستان گفت: شهرستان بافق علیرغم همه منابع اقتصادی، مالی و پیشرفت های خوبی که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و زحمات مدیران شاهد هستیم اما یکی از نقاط ضعفش ضعف جدی در حوزه جاده است.

مدیران در این دولت باید عهد و پیمان خود عمل کنند لذا استاندار به وعده ای که داده عمل کند.

وی افزود: یکی از این جاده ها جاده سبزدشت که یکی از خواسته های مردم این منطقه است. استاندار به مردم منطقه سبزدشت قول داد که برای این جاده روزشمار قرار می دهیم اما متاسفانه خبری از روزشمار و حرکت جدی در این حوزه نیست، مدیران در این دولت باید به عهدو پیمان خود وفادارباشند لذا از استاندار یزد توقع داریم به عده ای که داده عمل کند.

جاده حوزه کار کارشناسی است نه سیاسی 

سعادت فر عنوان داشت: حوزه جاده حوزه ای که روی مناسبات سیاسی یا روی بعضی از مناسبات دیگر که فلان شخص خوشحال یا ناراحت می شود نیست ، جاده حوزه کار کارشناسی و علمی است و بر این اساس باید حرکت و این اشکالی را که در این حوزه می بینیم عدم قاطعیت است که امیدواریم با قاطعیت جاده حل شود.

دانشگاه علوم پزشکی به تعهدات خود در حوزه بیمارستان و اورژانس عمل کند

خطیب جمعه بافق به عدم تحقق وعده های دانشگاه علوم پزشکی اشاره و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی با خیرین قراردادی را منعقد که اگرخیرین وارد احداث برخی از ابنیه در حوزه بهداشت و درمان شدند بخشی از آن را مشارکت کند که برخی از خیرین در حوزه اورژانس که یکی از نیازهای این شهرستان در جاده ها وسطح شهر است مشارکت که این خیرین آورده خود را در این مسیر هزینه اما دانشگاه علوم پزشکی درصدی که باید کمک می کرده را اجرائی نکرده که این خلف وعده است، خلف وعده باعث می شود که انسان اعتماد به آن نشود و این اینکه خیرین انگیزه خود را از دست بدهند لذا از دانشگاه علوم پزشکی توقع جدی داریم که به وعده های خود در حوزه بیمارستان و اورژانس عمل کند.

زمانی که مطالبه برای شفافیت می شود به معنی وجود نقطه ضعف نیست که بعضی جیغ می کشند.

سعادت فر در حوزه موضوع شفافیت هم خاطرنشان کرد: زمانیکه شفافیت که مطالبه می شود به این معنا نیست که یک نقطه ضعف و یا اینکه مشکلی وجود دارد که باید شفافیت صورت گیرد، زمانیکه از شهرداری یا ادارات دیگر یا شرکت سنگ آهن و باشگاه مطالبه می کنیم اگر مطالبه شفافیت می شود به این معنا نیست که اشکال یا نقطه ضعفی وجود دارد که بعضی شروع به جیق کشیدن می کنند بلکه شفافیت چند خاصیت دارد یکی از آنها این است که کارآمدی مجموعه مشخص و مردم به کارآمدی مجموعه که کارآمدی نظام است خوش بین شوند.

شفافیت این است که اگر کسی نقطه ضعفی داشته باشد نقطه ضعف وی مشخص می شود

وی ادامه داد: زمانی که شفافیت آمد اولویت های کاری مجموعه مشخص و این اولویت کاری توسط مردم نقد که آیا این مدیر اولویت ها را رعایت کرده یا خیر. یک بخش شفافیت این است که اگر کسی نقطه ضعفی داشته باشد نقطه ضعف وی مشخص اما تنها این نیست.شرکت سنگ آهن مرکزی نیاز به سرمایه گذاری که چرخ فولاد و اقتصادی خود را تکمیل کند و این بارها مورد مطالبه همه مردم و سنگر نماز جمعه بوده است.

امام جمعه بافق بیان داشت: شرکت سنگ آهن مرکزی نیاز به سرمایه گذاری که چرخ فولاد و اقتصادی خود را تکمیل کند و این بارها مورد مطالبه همه مردم و سنگر نماز جمعه بوده است. سرمایه گذاری شوخی ندارد و باید پول جذب که در این خصوص راهکارهایی را مدیران شرکت سنگ آهن مرکزی دنبال می کنند. یکی از این راهکارها موضوع وام که یک امتیاز است و سال های سال است که پول های شرکت سنگ آهن چرخه و چرخش آن در بانک ها بوده و بانک ها هم باید یک خدماتی را به شرکت بدهند که این یک ظرفیتی است و باید از ان استفاده شود.

مردم باید با تشکیل تعاونی در طرح های شرکت سنگ آهن مشارکت داشته باشند

سعادت فر در پایان تصریح کرد: راهکار دیگر مشارکت با مجموعه های فولادی است که باید از این ظرفیت استفاده شود اما ظرفیت های دیگری هم وجود دارد که موضوع تشکیل تعاونی برای استفاده از سرمایه های مردم که خود مردم سهامدار و در توسعه شرکت سنگ آهن که همراه با سود و درآمد خوب است. یک سری سرمایه های صامت و غیرمولد وجود دارد که می توان به سرمایه های مولد تبدیل که از این دوظرفیت هم باید در کنار سایر ظرفیت ها استفاده کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *