پیر شدن جمعیت کشور و کم شدن رشد فرزند آوری با سرعت بالا که بیشتر به دلایل اقتصادی و معیشتی اتفاق افتاده به یکی از دغدغه های مسئولان تبدیل شده و برای تشویق به فرزند آوری بسته های حمایتی از جمله پرداخت وام به خانواده ها در نظر گرفته شده است. این در حالی است که قبلا هم در دولت احمدی نژاد از این طرحها به عنوان نمونه پرداخت مبلغی کمک بلاعوض اجرایی شده بود.

اما با کمال تعجب همانطور که در پرداخت ها در گذشته بد عهدی صورت گرفت و حتی مبالغ واریز و مسدود شده برای افراد هم برگشت خورد الان در بافق به بسیاری از خانواده ها وام پرداخت نشده و به بهانه نرخ نه چندان بالای باروری در شهرستان بدعهدی در انجام این تعهد تشویقی صورت گرفته و بسیاری از خانواده ها از این داستان شاکی هستند تا جایی که صدای امام جمعه بافق هم از این وضعیت درآمد.

حالا بخش جالب و شیرین اینکه معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد از مقاومت مردم در برابر فرزند آوری سخن گفته و انگار نه انگار که این مردمی که در بدترین شرایط اقتصادی مردانه پشت نظام ایستاده اند و بدعهدی شما را هم لای سبیلشان گذاشته اند نمی دانند با از این شاخه به آن شاخه پریدنهای بدون حساب و کتاب شما چه کنند. و شیرین ترین بخش هم اینکه اگر یزد مدیران معادن و صنایع نداشت شما چکاری قرار بود انجام دهید؟ و اینکه بروید در چارچوب استان‌هایی که معادن ندارند کار کردن را یاد بگیرید که از سال آینده باید به معادن هم کمک کنید تا ورشکست نشوند.

دیده بانی یزد نوشت: زمین حاصلخیز فرهنگسازی فرزند آوری کجاست؟
معاون سیاسی، امنیتی استاندار یزد:
حاصل خیزترین زمین برای فرهنگ سازی فرزند آوری زمین شبکه بهداشت و درمان است.
باید مقاومت خاصی که از سمت مردم در برابر فرزند آوری شکل گرفته است شکسته شود و این عمل باید با فرهنگ سازی درست و عملیاتی انجام شود.
جلسه کمیته پشتبانی و مالی با حضور مدیران معادن و صنایع در راستای تامین و پشتیبانی مالی برای اقدامات فرهنگ سازی در زمینه ازدواج و فرزند آوری در اولین فرصت تشکیل شود.

@asre_bafgh

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *