به گزارش عصر بافق به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “شهرام طولابی نژاد” در راستای پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه از جمله خودرو و موتورسیکلت از شهروندان خواست با رعایت هشدارهای پلیسی ضمن ناکام گذاشتن سارقان با پلیس همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی گفت: خودروی خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوئیچ مخفی و سایر وسایل تاخیری و بازدارنده مجهز کنید و در صورت نیاز به تعمیر حتی المقدور به تعمیرگاه های مجاز و معتبر بسپارید و سوئیچ آن را صرفا به مسئول تعمیرگاه تحویل دهید.

سرهنگ طولابی افزود: حتی برای یک لحضه خودرویتان را به صورت روشن ترک نکنید و آن را در پارکینگ منزل و پارکینگ های عمومی نزدیک محل سکونت پارک کنید و از پارک کردن آن در بیرون از منزل خودداری و هم خودرو و هم درب پارکینگ را قفل کنید.

این مقام انتظامی ادامه داد: حتی الامکان از انتقال مسافران مشکوک به مسیر هایی که اصلا آشنایی ندارید پرهیز کنید و در هنگام خرید خودرو از افرادی که کاملا آنها را نمی شناسید بلافاصله نسبت به تعویض سوئیچ و قفل درب ها و قفل پدال آن اقدام کنید و در هنگام فروش اتومبیل نیز هرگز به غریبه اجازه ندهید تا به تنهایی پشت رل بنشیند و آن را امتحان کند.

فرم-انده انتظامی بافق تصریح کرد: هنگام مواجه شدن با تهدید سارقان و یا درگیری با آنها ابتدا سوئیچ را به خارج از اتومبیل پرتاب کنید سپس سوئیچ مخفی را به دور از دید سارقان به کار اندازید.

سرهنگ طولابی نژاد همچنین پیرامون پیشگیری از سرقت موتورسیکلت به شهروندان هشدار داد و از آنها خواست هنگام پارک موتورسیکلت ضمن استفاده از تجهیزات ضد سرقت (قفل فرمان، قفل و زنجیر، قفل دوشاخ) آن را در شعاع دید خود و افراد مطمئن قرار دهند و موتورسیکلت خود را حتی برای یک لحظه بدون برداشتن سوئیچ ترک نکنند.

وی ادامه داد: هنگام شب و استراحت موتورسیکلت خود را به داخل منزل منتقل و از رها نمودن آن در کوچه و خیابان خودداری کنید و حتما موتور سیکلت خود را شماره گذاری نموده و پلاک انتظامی اخذ شده را بر روی آن نصب نمائید و هیچگاه اسناد و مدارک موتورسیکلت را در خورجین یا زیر زین و یا زیر قاب باطری و سایر قسمت های موتور سیکلت نگذارید.

فرمانده انتظامی بافق خاطرنشان کرد: از خرید موتور سیکلت های فاقد سند و یا به صورت قولنامه ای از افراد ناشناس خودداری و قبل از خرید موتورسیکلت از طریق مرکز رایانه آگاهی از تحت تعقیب بودن یا نبودن آن اطلاع حاصل کنید.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *