قصه پر غصه مدارس خیری، طولانی شدن ساخت آنها با وجود کمبود شدید مکانهای آموزشی به شکلی که مدارسی که بعضا باید تخریب شود هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد تمام شدنی نیست. این امر برخی مواقع آنقدر انجام نمی شود که جزء مشکلات لاینحل دسته بندی شده تا جایی که به عنوان نمونه تکمیل مدرسه خیری خادمیان از بزرگترین دستاوردهای زاده رحمانی فرماندار اسبق بافق دسته بندی شد و البته آن هم به این راحتی نبود بلکه با کلی وعده و وعید و تجمع مردم محلی و اعتراضها و پیگیری ها در فضای مجازی و رسانه ها به سرانجام رسید.

چندی پیش پدر بزرگوار مرحوم باباییان که ساخت اورژانس بین راهی را برای فرزند خود و به یاد آن مرحوم تقبل کرده بود در گروهی از عدم همراهی مسئولان و اتفاقات ناخوشایند به جهت عدم تکمیل این ساختمان گلایه هایی داشت. ما در رابطه با این طرحهای خیری و شرایط انجام کار و قراردادهای تنظیم شده اشراف کامل نداریم اما معمولا طرف دولتی در اجرای سهم خود بد عهدی می کند درست مثل بیمارستان بافق که بارها برای جذب بودجه آن این اتفاق تکرار شده است.

به پیام زیر به عنوان نمونه دیگری از این قبیل دقت کنید. «سلام قابل توجه مسئولین ( آموزش و پرورش ،فرمانداری، شورای شهر ،خانواده محترم رضائیان) متاسفانه حدود دو سال هست که مدرسه خیری که توسط خانواده مرحوم رضاییان ساخته شده نیمه کار رها شده و الان این ساختمان خود برای محله مسجد قبا معظلی شده است و بیشتر مواقع از صبح تا نصف شب محل پاتوق اراذل و اوباش و جولانگاه موتور سوارها همراه با سر و صدای زیاد می باشد که بعضاً با آزار و اذیت و نارضایتی فراوان همسایه ها همراه شده است. همچنین با توجه به ارتفاع زیاد ساختمان که بدون حصار یا دیوار می باشد کودکان برای بازی به طبقات فوقانی آن می روند که بسیار خطرناک می باشد. خواهشمند است مسئولین محترم برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار و همچنین آرامش همسایه ها هر چه سریعتر نسبت به دیوارکشی و تکمیل ساختمان اقدام نمایند.»

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *