به گزارش عصر بافق به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “شهرام طولابی نژاد” فرمانده انتظامی بافق ، به منظور پیشگیری از سرقت منزل، از همشهریان خواست برای منزل خود از سیستم های هشدار دهنده و ضد سرقت استفاده کنید و از سپردن کلید منزل به افراد نامطمئن خودداری کرده و آن را نزد افراد مورد اعتماد و اطمینان بگذارید.

وی افزود: درب و پنجره ها را قبل از ترک منزل کنترل و از قفل های ایمن و استاندارد استفاده کنید و از بسته بودن درب ورودی پشت بام و کلیه درب های داخلی ساختمان اطمینان کامل حاصل کنید و قفل های سوییچی را با نصب لوله در اطراف توپی آن محافظت کنید و از قرار دادن کلید منزل در محل هایی مانند زیر جای کفشی، روی درب و سایر محل های قابل دسترسی خودداری کنید.

این مقام انتظامی گفت: از نگهداری وجوه نقد زیاد، اشیاء قیمتی و اسناد و مدارک در منزل خودداری کرده و آن ها را به صندوق امانات بانک ها و یا به اقوام و دوستان مورد اطمینان خود بسپارید و اگر به تازگی دسته کلید منزل خود را گم کرده اید؛ سریعا نسبت به تعویض قفل های خانه اقدام کنید.

سرهنگ طولابی ادامه داد: سارقین حرفه ای از محل های احتمالی نگهداری و اختفاء طلا و جواهرات و وجوه نقد اطلاع دارند؛ لذا لازم است در هنگام ترک منزل آنها را به افراد امین یا به صندوق امانات موسسات معتبر بسپارید، و از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناخته و غیر مطمئن پرهیز نمایید.

فرمانده انتظامی بافق خاطر نشان کرد: چنانچه در اطراف محل زندگی شما خانه های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید، نسبت به خودروها و موتورسیکلت های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن ها را برداشته و سریعاً به مراکز ۱۱۰ پلیس اطلاع دهید.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *