برای اولین بار در بیمارستان حضرت ولیعصر ( عج) بافق عمل جراحی بازسازی ACL (رباط صلیبی قدامی) و PCL (رباط صلیبی خلفی) به روش آرتروسکوپی انجام شد.

در همین راستا دکتر مصطفی جعفری متخصص و جراح ارتوپدی درباره عمل انجام شده توضیحاتی ارائه داد: زانو از ۴ رباط صلیبی اصلی و مهم تشکیل شده، دو رباط جانبی داخلی و خارجی و یک رباط صلیبی قدامی و دیگری رباط صلیبی خلفی می باشد. رباط های صلیبی اکثرا در هنگام فعالیتهای ورزشی و تصادفات آسیب می‌بینند و بیمار با علائـم خالی کردن زانو و بی ثباتی زانو و درد زانو مراجعه می کنند.

وی گفت: برای بازسازی رباط های صلیبی زانو گرافت تاندونی یا از خود بیمار برداشته می شود (اتو گرافت) و یا از جسد (آلو گرافت). که در جراحی اخیر به صورت اتو گرافت بوده است. بیماری که تحت جراحی قرار گرفت آقای جوانی بودند که به علت تصادف دچار پارگی همزمان رباط ACL وPCL شده بودند که برای اولین بار در بافق به روش آرتروسکوپی تحت بازسازی قرار گرفت.

دکتر احسان ثنائی ریاست بیمارستان حضرت ولیعصر ( عج) بافق گفت: خدا را شکر می کنیم که برای اولین بار عمل جراحی ACL (ارتروسکوپی) رباط صلیبی زانو توسط دکتر جعفری متخصص و جراح ارتوپدی انجام شد.

وی از دکتر جعفری جراح و متخصص ارتوپدی و دکتر  مهربانیان متخصص بیهوشی، پرسنل اتاق عمل، بخش جراحی و خیرین عزیز تشکر و قدردانی کرده و آرزوی سلامتی و کامیـابی برای همه کسانی که در راه خدا و خدمت به مردم تلاش می کنند کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *