فرمانده انتظامی استان یزد گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون ۹ نفر در محورهای مواصلاتی استان یزد بر اثر حوادث رانندگی، جان خود را از دست داده اند.

به گزارش عصر بافق به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، “عباسعلی بهدانی فرد” با بیان این که از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون ۹ نفر در جاده‌های استان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند، افزود: در این مدت بیش از ۶۲ نفر نیز مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شده اند.

وی خاطر نشان کرد: براساس آمارها علت ۸۰ درصد تصادفات جاده ای استان در این ایام مربوط به خستگی و خواب آلودگی است تاکید کرد رانندگان پس از هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه از خودرو پیاده شده و با نوشیدن آب، چای و ورزش مختصر، با شادابی و هوشیاری مناسب به رانندگی ادامه دهند.

بهدانی فرد با بیان اینکه استان یزد دارای ۸ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مسیر جاده ای اصلی، فرعی و روستایی است تصریح کرد: شرایط خاص جغرافیایی استان و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت جنوب به شمال و شرق به غرب کشور ایجاب می کند مسافران حین سفر مدیریت زمان، توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از کمربند ایمنی از سوی تمام سرنشینان خودرو را مد نظر قرار داده تا شاهد کاهش حوادث رانندگی در نوروز امسال باشیم.

رئیس پلیس استان یزد گفت: خواب هیچ جایگزینی ندارد و باید رانندگان در هنگام خواب آلودگی، بدون درنگ توقف نموده و به اندازه کافی استراحت کرده و پس از آن به مسیر خود ادامه دهند.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان این که برخورد با تخلفات حادثه ساز، کاهش میزان تصادفات و جان باختگان جاده ای از اولویت های پلیس است، تأکید کرد: اعمال قانون توسط پلیس برای سلامت و ایمنی راننده، سرنشینان خودرو و سایرین است و باید دانست که رعایت قانون وظیفه همگانی است.

وی ضمن آرزوی سلامتی و امنیت برای مسافران نوروزی از رانندگان خواست مسیر سفر را جزو سفر خود محسوب کرده و فقط به فکر رسیدن به مقصد نباشند و نشاط نوروزی را با عجله و شتاب، خدای ناکرده به رنج و مشقت تبدیل نکنند. #پلیس_هوشمند_قانون_مداری_نشاط_بهاری

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *