به گزارش عصر بافق به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “شهرام طولابی نژاد” در راستای نزدیک شدن به چهارشنبه آخرسال گفت: والدین در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال نقش مهمی دارند. آنها می توانند کودکان و نوجوانان خود را با خطرهای آتش بازی آشنا کنند و به آنها بفهمانند که در مقابل مواد محترقه و منفجره چقدر آسیب پذیرند؛ پس والدین گرامی و بزرگترهای مهربان لطفا کودکان، نوجوانها و جوانها را تنها نگذارید، کنار آنها و مراقبشان باشید چون هیجان، شور و شوق، کم توجهی به ایمنی، ریسک و خطر کردن، اقتضای سن و ویژگی آنهاست.

طولابی نژاد ادامه داد: از روشن کردن آتش در داخل پارکینگ مسقف، نزدیک خودروها، زیر سیم های برق و کنار کیوسکهای برق فشار قوی خودداری و از پریدن از روی آتش با چادر، مانتوی بلند، شال بلند و یا لباس گشاد اجتناب نمایید.

این مقام انتظامی تصریح کرد: اگر گوشه لباستان آتش گرفت به هیچ وجه ندوید زیرا این کار باعث رسیدن اکسیژن بیشتر به آتش شده و آنرا شعله ورتر میکند. بجای اینکار بر روی زمین خوابیده و آهسته روی زمین بغلتید و با پتو، پالتو یا … روی آتش را بپوشانید تا با جلوگیری از رسیدن اکسیژن، آتش خاموش شود.

وی ادامه داد: از انداختن شیشه آمپول و قوطی اسپری و … در آتش خودداری کنید زیرا با انفجار آنها ترکش هایی تولید میشود که درصورت اصابت به چشم، صورت و … صدمات غیر قابل جبرانی بوجود خواهد آورد.

طولابی نژاد گفت: سالمندان، بیماران قلبی، زنان باردار، نوزادان و … در مقابل آلودگی صوتی و صداهای بلند و ناهنجار ترقه های خطرناک و پرصدا بسیار آسیب پذیرند آنها را عزیزان خودمان بدانیم و به آرامش و سلامت آنها هم، فکر کنیم. از آلودگی صوتی شدید پرهیز کنیم تا موجب تشدید بیماری، سکته و … یا خدای نکرده عامل مرگ کسی نشویم.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *