شهردار بافق با افتتاح باغ اکو در گردشگاه آبشار گفت: این باغ با حضور رییس موسسه فرهنگی اکو که به دعوت رسمی شهرداری به بافق سفر کرده بود به همراه هیات همراه و جمعی از مسوولین شهرستان در زمینی به مساحت پنج هکتار در محل گردشگاه دویست هکتاری آبشار بافق افتتاح شد.

به گزارش عصر بافق به نقل از روابط عمومی شهرداری بافق؛ سیدعلی نوروززاده تصریح کرد: در ادامه اقدامات قبلی شهرداری و شورای اسلامی شه در راستای توسعه پایدار و رونق گردشگری، از جمله تشکیل شبکه شهرهای همکار گردشگری به محوریت شهربافق و نیز اقدامات ثبت ملی انجام شده ، این اقدام مهم پیگیری و انجام شد.
وی اظهار امیدواری کرد این اتفاق علاوه بر شناسایی افزونتر شهر بافق و توسعه رفاقت فرهنگی با شهروندان کشورهای عضو اکو باعث رونق بیشتر اقتصادی شهر بافق شود.
رییس موسسه فرهنگی اکو در این مراسم گفت: شهردار بافق با ایجاد و افتتاح این باغ باصفا و زیبا در دل کویر، پیام دوستی و برادری برای کشورهای عضو اکو ارسال کرده است.
«سرور بختی» بیان داشت: باغ اکو یک جاذبه گردشگری برای بافق است و اگر گردشگران کشورهای اکو بفهمند چنین باغی که مشترک با فرهنگ آن هاست، در این شهر وجود دارد برای دیدن این باغ مشتاق می شوند.
وی افزود: این باغ در واقع یک دعوت نامه است که از تمامی سفرا، هنرمندان و نمایندگان فرهنگی کشورهای اکو دعوت می کند که به بافق سفر کنند و پیام دوستی از این دیار تاریخی به ۱۰ کشور عضو ارسال می شود.
رییس موسسه فرهنگی اکو تصریح کرد: ین پیام آور دوستی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم چنین رویداد هایی بتواند در مسیر ایجاد همدلی بین مردم ما که مشترکات تاریخی و فرهنگی دارند ایجاد کند.

پروفسور بختی ادامه داد:سی سال پیش، این موسسه با هدف ایجاد همدلی بین مردم با انجام برنامه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و افزایش رونق گردشگری تشکیل شد.

وی همچنین در آیین افتتاحیه باغ اکو در شهر تاریخی بافق، به نشانه همکاری و برادری بین کشورهای عضو اکو ،یک نفر درخت خرما در این باغ به یادگار غرس و ابراز امیدواری کرد ، ریشه روابط مابین این کشورها بیش از پیش تعمیق و مستحکم شود.
وی با حضور در زورخانه رحیم نیز لباس پهلوانی که منقش به شعار « سده از نو، برادری از نو» بود برتن کرد و به تماشای حرکات زیبا و تاثیر گذار باستانی کاران دیارمان نشست و آرزو کرد این رشته ورزرشی کهن، بین پهلوانان کشورهای عضو اکو همواره گسترش یابد.

در مراسم بدرقه پروفسور «بختی» وهیات همراه، هدایایی از تولیدات محلی وصنایع دستی بافق به آن ها اهدا شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *