در چند روز گذشته پیامهای متعددی از پرسنل شاغل مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی داشتیم که نشان از بی انگیزگی، سرخوردگی و ناامیدی دارد. شنیده ها حاکی از آن است که علیرغم اعتراضات در سنوات گذشته توسط نیروها در خصوص عدم واگذاری نیرو به بخش خصوصی، همسان‌ سازی حقوق و مزایا، عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، عدم وجود چارت سازمانی مناسب، حال اعتراضات بر سر واگذاری ۴۰ نفر نیرو مجددا در مزایده معدن زاغیاست.

معادن و آنومالی های زیرمجموعه مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی روزگاری از بدنه سنگ آهن بود و تحت شرایطی از این بنگاه اقتصادی بزرگ جدا و بعدا به این مجتمع انتقال داده شد و در طول حدود ده سال هیچ حرکتی جهت سرمایه گذاری در شهرستان و ایجاد زیرساخت مناسب جهت جلوگیری از خام فروشی صورت نگرفت و در هر بار جابجایی پیمانکار و واگذاری هر معدن حاشیه هایی برای شهرستان ایجاد کرده است.

خبرهای رسیده به عصر بافق حاکی از آن است که شورای کارگری سنگ آهن فلات که حدود ۶ ماه هست تشکیل شده نیز نامه نگاری هایی به فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس و شرکت تهیه و تولید انجام داده اما مدیرعامل تهیه و تولید به بهانه اجرای اصل ۴۴ فعلا با عدم جابجایی نیروها به همراه مزایده زاغیا مخالفت کرده است. باید به ایشان گفت اصل ۴۴ قانون اساسی با تأسیس شرکتهای تو در تو، واسطه و دلال که بیشتر به صورت حیات خلوت با آنها برخورد می شود مخالف است، اصل ۴۴ قانون اساسی شده لق لقه زبان عده ای اما برخلاف آن حرکت می کنند.

اگر قرار است فلات مرکزی و تهیه و تولید که خود شرکتهایی واسطه هستند و معلوم نیست دلیل شکل گرفتنشان که خود باعث حجیم شدن دولت شده اند چه بوده، با داشتن بیش از ده ها معدن توان اشتغال ۳۰۰ نفری را نداشته باشند همان بهتر که کلا برابر با اصل ۴۴ قانون اساسی جمع آوری شده و معدن چاه گز و زاغیا را با کل نیروهای مشغول در آن به شرکت سنگ آهن واگذار کنند.

پ.ن.: رییس شورای اسلامی کار مجتمع فلات حاضر به صحبت و مصاحبه با خبرنگار عصر بافق نشد.

برچسب ها :
  1. ناشناس

    باسلام .هستند افرادی مانند بنده که بالای ۲۲سال دارند توی فلات کار میکنند ولی تا الان تبدیل وضعیت نشدند ولی بودن وهستن کسایی که با پارتی اومدن سر کار اونم جندین سال بعد ازما وبه علت داشتن پارتی تبدیل وضعیت شدن و…واین تبدیل تا الان سه مرتبه صورت گرفته که ما همچنان شرکتی مانده ایم وحالا دچار این مشکلات شده ایم.اگر نیرو واگذار میخواستن بکنن چرا نیروهای متعدد سفارش شده امسال گرفتن.چرا ۴۰نفر نیروی مامور به خدمت گرفتن .چرا حق بجه بافق باید پایمال بشه وغریبه ها تبدیل وضعیت والان دارن تعدادی رسمی میشن.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *