یکبار برای همیشه؛ کسانی که سالها مرتب تامین خوراک را داد زدند و از ظرفیت قانون استفاده لازم را نبردند بدانند روح قانون معادن به اولویت تامین خوراک واحدهای فولادی منطقه تاکید دارد. اگر ظرفیت کارخانه های جوار معدنی بافق خالی است و بعضا بواسطه و بهانه تامین خوراک تعطیل است این نشان از ضعف بزرگ ما در شرکتها، شهرستان و استان است که باید در اسرع وقت تا دیر نشده برطرف شود.
ادامه از قسمت دوم:
بحث روز که باعث شد این متن نگاشته شود مزایده معادن زاغیا است که در حال انجام است که مسئولان شهرستان و استان باید قبل از نهایی شدن اسناد مزایده با وزارت صمت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و شرکت تهیه و تولید وارد مذاکره شده و شرایط مزایده را تغییر داده و آن را مطابق با قانون تنظیم کنند. 
معادن زاغیا شامل آنومالی های ۲a، ۲b، ۲c و آنومالی ۴ جمعا حدود ۵۰ میلیون تن با عیار ۳۰ درصد، یکی از معادن مهم منطقه بافق و استان است که اگر مسئولان منفعل بوده و دیر دست بکار شوند این معدن نیز نمی تواند مشکلی از خوراک واحدهای فولادی منطقه حل کرده و همچنین در اخذ دو درصد فروش معادن و انجام مسئولیت های اجتماعی توسط برنده یا بهره بردار نیز شهرستان به مشکل بر خواهد خورد.
متاسفانه در بدنه وزارت صمت هنوز مدیران قبلی تصمیم گیر بوده و همانطور که تاکنون علی رغم قولهای شفاهی به مسئولان شهرستان، در مزایده ها موارد قانونی برابر با قانون معادن به نفع و صلاح شهرستان و صنایع جوار معدنی منطقه لحاظ نشده است و بیم آن می رود که در مزایده این معدن نیز مانند گذشته عمل شود. و این عزم مسئولان شهرستان، نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی و در راس همه استاندار یزد را می طلبد که از حقوق حقه استان یزد و شهرستان بافق دفاع کنند و تا مزایده مربوطه نهایی نشده از در نظر گرفتن شرایط منطقه اطمینان حاصل کنند.
ادامه دارد…

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *