روابط عمومی شهرداری بافق، دستاوردهای شهرداری در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران را تشریح کرد:
امسال در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، شهرداری بافق بدور از حضور کلیشه ای همگانی، چند دستاورد مهم را رقم زد.
۱.در راستای ثبت ملی دستبافته های نخل، شهرداری بافق نسبت به نمایش، هدیه و فرهنگ سازی استفاده از این دستبافته ها اقدام کرد. هدیه دستبافته ها به شخصیتهای شرکت کننده در نمایشگاه و بازدید کننده از غرفه شهرداری بافق ارزش و اهمیت این دستبافته ها را بیشتر نمایان میکرد.

۲.شهردار بافق شخصا و تمام وقت در نمایشگاه حضور پیداکرد و در طول برگزاری نمایشگاه شخصیتهای علمی و فرهنگی را در کنار خود داشت. علاوه بر آن گروه حاضر از کارمندان و مدیران شهرداری، عوض میشدند تا علاوه بر انرژی بیشتر، تعداد بیشتری این فضای بین المللی را تجربه کنند.
نشست ها و ملاقات های متعدد با شخصیتهای مهم کشوری، فعالان گردشگری و علمی و … نتیجه حضور مستمر بود

۳.شهرداری بافق در یک اقدام فرهنگی، آیین رونمایی از یک کتاب ارزشمند علمی وتخصصی را، که حاصل ده سال پژوهش جناب آقای ناصر مشهدیزاده دهاقانی بود، به اجرا در آورد. این کتاب با حمایت شهرداری بافق چاپ شده بود. باتوجه به ارزش کتاب وجایگاه علمی نویسنده، شخصیتهای ملی و علمی زیادی از چاپ آن استقبال کرده و در آیین رونمایی شرکت کردند.

۴.رویداد مهم دیگر که در نمایشگاه نظیر نداشت و حرکت نوین و ارزشمندی بود، رونمایی از شبکه شهرهای همکار گردشگری ایران بود. این حرکت که باهماهنگی اداره کل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی انجام گرفت، علیرغم زمان کم اطلاع رسانی، با استقبال ۳۰ شهرداری روبرو شد و آغاز یک حرکت مهم ملی بود. از این رویداد نیز مقامات عالی رتبه وزارتخانه های میراث فرهنگی و کشور استقبال و حمایت کردند. از آنجا که این رویداد به ابتکار شهرداری بافق انجام شد، موجب ارتقای بیشتر شهرداری بافق در عرصه ملی شد.

۵.ازدستاوردهای مهم دیگر شرکت شهرداری بافق در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، توافق اولیه با صندوق کار آفرینی امید بود. در این توافق از مسئولان صندوق دعوت بعمل آمد تا در اولین فرصت ضمن بازدید از شهر بافق، نسبت به امضای توافقنامه همکاری اقدام شود. از آنجا که شهرداری بافق، پیگیر ثبت ملی دستبافته های حصیری است، حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید می‌تواند به رونق بهتر وبیشتر این صنایع دستی وایجاد اشتغال وافزایش ضریب ماندگاری جمعیت در شهرستان منجرشود.

۶.از آنجا که شهرستان بافق دو غرفه از استان یزد را به خود اختصاص داده بود و در دو زمینه گردشگری شهری، و روستایی شرکت کرده بودند، مشارکت وهم افزایی و همکاری بین غرفه شهرداری بافق و غرفه بوم قلعه آریز قابل توجه بود.

۷.شهرداری بافق در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران نسبت به فرهنگ سازی یک حرکت ملی دیگر نیز اقدام کرد وآن شعار “هر شهر ایرانی، یک باغ ایرانی” بود. شهرداری بافق در نمایشگاه نسبت به تهیه و تکثیر و توزیع بروشور” باغ ایرانی بافق”اقدام کرد و امید واریم با سرعت ساخت باغ ایرانی بافق، بتوانیم در نمایشگاه بین المللی سال آینده از آن رونمایی کنیم.

۸.شهرداری بافق در کنار فعالیتهای متنوع خود در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، بطور ضمنی نسبت به معرفی و فرهنگ سازی در زمینه گردشگری خرما نیز اقدام کرد. در نمایشگاه علاوه بر معرفی و هدیه دستبافته های حصیری، از تمام بازدید کنندگان از غرفه با خرما و شیرینی های محلی پذیرایی شد. علاوه بر آن با همکاری غرفه آریز، در طول چهار روز برگذاری نمایشگاه، علاوه بر نمایش در ختان خرما، بارها آیین تهیه پنیر خرما و پذیرایی از بازدید کنندگان با آن به اجرا در آمد. این اقدام شهرداری بافق برای بازدید کنندگان بسیار جذاب، نو و خلاقانه بود.

علی اصغر موفق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *