السلام علیک ایتها الصدیقه الشهیده، ای بهشت قرب احمد فاطمه، لیله القدر محمد فاطمه، کاروان دل روان در کوی تو، قبله جان محمد روی تو
در عظمت و بزرگی حضرت زهرا (سلام الله علیها ) همین بس که در نسب خانوادگی شهره جهان است، زیرا پدری چون حضرت محمد(صلی الله علیه و آله)، اولین فرد جهان هستی در کمال و فضائل و مادری چون خدیجه کبری (سلام الله علیها ) یکی از زن های کامله جهان هستی و دومین مسلمان و فداکارترین فرد در راه اسلام و همسری چون امیرمؤمنان علی (علیه السلام ) که به منزله جان پیامبر (صلی الله علیه و آله) و برترین انسان بعد از ایشان است و فرزندانی چون حسنین (علیهم السلام ) و زینبین (سلام الله علیهما ) دارد. به راستی کجا می توان خانه ای جز خانه گلی فاطمه یافت که چنین انسان های بزرگی در آن جمع شوند.
به خواست حضرت احدیت و مدد ام الائمه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ،سال به سال عزاداری ایام فاطمیه پر رونق تر و با عظمت تر در گوشه و کنار میهن عزیزمان، ایران اسلامی برگزار می گردد .که شهر بافق هم از این توفیق بی نصیب نبوده و هیئتهای محترم عزاداری ، پیر غلامان ، جوانان ، زن و مرد ،در همه ی جهات دست در دست هم این عزای عظما را ارج نهاده و به سوگواری می پردازند .
اکثر علما ی اعلام و مراجع تقلید عظام در راس مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای بارها در بیانات خود در خصوص سیره ی عزاداری اهل بیت علیهم السلام تاکید نمودند مجالس به گونه ای برگزار گردد که موجب وهن دین و ایجاد خرافات نشود و خدای ناکرده بهانه به دست دشمن ندهد .اما متاسفانه گاها حرکتهایی از طرف هیئات و ستایش گران اهل بیت مشاهده می شود که غم و اندوه را علاوه بر غم عزاداری بر دل انسان می گذارد .البته ناگفته نماند همه ی ارادتمندان از سر علاقه و عشق به اهــل بیت علیهم السلام نسبت به راه اندازی دسته ی عزا اقدام می نمایند و کسی قصد بی احترامی و منحرف نمودن مسیر را ندارد اما ناخواسته این مسائل به وجود می آید که در ذهن عوام تاثیر خوبی ندارد و باعث می شود که فرهنگ تشیع زیر سوال برود .
دوستان عزیز همانگونه که مستحضرید اینجانب چند سالی هست که به دلیل شغلم در شهر یزد ساکن هستم و کمتر توفیق شرکت در مراسم ها را در شهر دارالشجاعه ، شهر شهید امر به معروف و نهی از منکر ،شیخ محمد تقی بافقی و شهر شاعر دلسوخته ،وحشی بافقی را دارم . امسال توفیق داشتم شب و روز شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها چند مجلس ذکر مصیبت در بافق داشته باشم . بعد از ظهر روز شهادت صحنه هایی را دیدم که عمیقا متاثر شده و قلبم را به درد آورد .دهه های اخیر از این ناراحت بودم که چرا در شهر بافق ایام فاطمیه به وضوح مشخص نیست و یکی دو جا بیشتر مجلس روضه خوانی وجود ندارد ، الان متاثر از اینم که چرا در شهر فرهنگ و ادب که سابقه دیرینه ای در عزاداری دارد خرافات وارد عزاداری شده است . حرکت دادن اسب و شتر های آذین بندی شده ، نخل ، علم و ….آن هم در روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها چه معنایی دارد؟ حتی توصیه شده اگر برنامه ی تشییع جنازه نمادین و قصد برداشتن تابوت دارید، در دل شب باشد، که بیانگر وصیت انسیه الحورا به حضرت علی علیه السلام مبنی بر غسل شبانه ،کفن نمودن شبانه و تدفین شبانه باشد که خود این وصیت بیانگر ظلمی است که در حق امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام  و حضرت زهرا سلام الله علیها شده و دلیل بر حقانیت مولی الموحدین است .نه اینکه وسط روز روشن تابوت  بر دارند . این دقیقا حرکت در راستای اهداف وهابیت است که ببینید تشییع دختر پیامبر مخفیانه و شبانه نبوده ، همه ی برنامه ی آنها این است که ماجرای غصب خلافت امیرالمومنین و شهادت دخت نبی مکرم اسلام را یک امری عادی و بدون قصد و غرض جلوه دهند .در صورتیکه شیعه تا صبح قیامت از این عزا و غم می نالد و بر سر و سینه می زند .
فاطمیه باید عاشورایی برگزار گردد نه با نمادهای عاشورا ، فلسفه نخل را بررسی کنید ۱۸ تیرک دارد به نیابت از ۱۸ شهید از  بنی هاشم ،۷۲ کنگره اطراف نخل وجود دارد بیانگر ۷۲ تن شهدای کربلا که وجود نازنین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در وصفشان فرمود یارانی با وفا تر از یاران من ،درعالم سراغ ندارم .
توصیه حقیر به عنوان یک جارچی اهل بیت علیهم السلام که بیش از سی سال ،افتخار نوکری اهل بیت را دارم به بزرگان هیئت و ذاکرین این است که قدر خودمان را بدانیم و این مدال نوکری را افتخار دانسته و منویات مقام معظم رهبری را در تمامی امور به ویژه برگزاری مراسم های عزاداری و جشن خاندان نبوت سرلوحه کار قرار داده و به گونه ای عمل کنیم که موجب وهن دین نشود . برخی لطمه زنی و خون جاری شدن از سر و روی خود را نشانه ی تبعیت از حضرت زینب سلام الله علیها می دانند که با دیدن سر بریده ی برادر از خود بی خود شد و سر بر چوبه محمل زد . آیا واقعا غم و اندوه خودتـان را با غم و انـدوه بـی بـی حضرت زینب مقایسه می کنید ، آنقدر که از خود بیخود شویم و در انظار مردم به مجروح کردن بدن خودمان  بپردازیم. طبق نظر اکثر علمــــا لطمه زنی که باعث مجروح شدن بدن بشود و بهانه ای به دست دشمن بدهد که فرهنگ اهل بیت را خدشه دار کند اشکال دارد .
یکی از ذاکرین مخلص اهل بیت علیهم السلام جمله ای را به من فرمود  که مدتهاست آویزه ی گوشم نمودم .وقتی خودم را معرفی کردم و گفتم که ستایش گر آستان اهل بیت علیهم السلام هستم بجای اینکه با تعابیر عامیانه به تعریف و تمجید بپردازد فرمود فرزندم (حداقل مربوط به ده سال پیش است) این را بدان بابت یک ساعتی که وقت مردم را میگیرید و پای منبر شما می نشینند فردای قیامت باید پاسخگو باشید .
و من الله توفیق
ارادتمند همه ی محبین اهل بیت علیهم السلام به ویژه همشهریان عزیز، جارچی امام حسین علیه السلام ، محمد جواد فتوحی

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *