مختصرى از زندگى این ادیب فرهیخته:
استاد فرزانه مرحوم #سیدعباسآیتاللهىبافقى در سال ۱۳۲۱ در خانواده ای مذهبی و اهل علم و ادب در شهرستان بافق (استان یزد) دیده به جهان گشود. نام پدر بزرگوارش سید علی بود. جد پدری ایشان ملقب به ناظم العلما بود.
دوران تحصیل او تا دیپلم در بافق و یزد و حضور در کلاس های دروس حوزوی و فراگیری زبان عربی نزد اساتید مجرب گذشت .
مدرک لیسانس خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی در سال ۱۳۴۴ از دانشگاه تهران اخذ نمود و در محضر اساتید برجسته ای چون استاد
جلال الدین همایی ؛ بدیع الزمان فروزانفر ؛ دکتر محمد معین ؛ دکتر سید جعفر شهیدی ؛ دکتر سید صادق گوهرین و دیگر بزرگان آن دوره تلمذ نمود.
پس از خدمت مقدس سربازی در شهرستان ساوه به استخدام آموزش و پرورش در می ایند و تا سال ۱۳۷۶در شهرستان های میبد ؛ بافق ، یزد و … به تدریس زبان و ادبیات فارسی ، فلسفه ؛ عربی ؛ منطق و…مشغول بوده اند .

پس از افتتاح دانشگاه آزاد بافق نیز قریب ۱۰ سال به تعلیم و تربیت دانشجویان و دانش پژوهان پرداختند. ایشان در طول خدمت خود چندین سال مدیر دبیرستان وحشی بافقی بوده اند و نیز در راستای شروع پروژه ساخت دبیرستان فعلی شهید رجایی گام های موثری برداشتند.
اثر ارزشمند ایشان کتاب “#وزارتدرآیینه_تاریخ” با تلاش و پیگیری تنها فرزندشان، سیدمحمد آیت اللهى به زیور طبع آراسته گردید .
لازم به ذکر است که ایشان با نیت خدمت به مردم در انتخابات شورای شهر شرکت نمودند و با آرای عمومی شهروندان به عضویت شورای شهر درآمدند و علاوه بر امر مقدس تعلیم و تربیت در سمت رئیس شورا فعالیت داشتند .
ایشان سرانجام پس از تحمل بیماری در دوازدهم دی ماه ۱۳۹۴ دعوت حضرت حق را لبیک گفتند .
روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

روابط عمومی انجمن ادبی پژواک

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *