یکی از سوال های مهم در عرصه سیاست ورزی این است که افراطیون چه کسانی هستند و چه ویژگی های دارند و چگونه می توانند در سپهر سیاست زیست کنند و از چه منابعی تغذیه می کنند؟
افراطیون در عرف سیاست یک مشخصه بارز دارند، آنها به راحتی حریم های قانون و اخلاق و اعتقادات را می شکنند و موازین حاکم بر یک جامعه و نظام را زیرپا می گذارند. آنها قانون شکنان حرفه ای و کارآزموده دنیای سیاست هستند و خود را فراقانون می دانند و همه جا را ملک شخصی خود می پندارند و بدون کوچک ترین آگاهی نسبت به ساز و کارهای قانونی و سیستم های اداری به نظریه پردازی های بی اساس می پردازند و تلاش می کنند عقاید و ایده های خود را هر چند نادرست و اشتباه به کرسی بنشانند.
از منظری دیگر اخلاق و باورها و اعتقادات در بازی سیاسی آنان دستاویز قرار می گیرد و آن ها با پنهان کردن خود در پشت نقاب های دلسوزی و خدمت بیشترین ضربه را به پیکره اعتماد مردم وارد می کنند و آگاهانه یا ناآگاهانه نفاق را در جامعه ترویج می دهند و پرچم تفرقه و اختلاف را برافراشته می سازند.
آنان فقط در بازی تند استادند و به محض آن که ضرباهنگ بازی بخواهد کند شود بلافاصله محرک جدیدی تزریق می کنند تا گرمای بازی نخوابد. در کتاب علوم دوره دبستان نیز خوانده ایم جانوران خونسرد ( نظیر مار) وقتی گرمایی نباشد، ‌در چنبره فرو می روند و با همه مهابت خود، از یک کرم نیز بی خطرترند.
یکی از ضربه های مهلکی که بر شهرستان بافق در این سال ها وارد شده است از ناحیه همین افراطی مسلکان بوده است و تفاوتی هم بین این گروه و آن گروه نیست. فقط تنها تفاوت این است که اصلاح طلبان بیشتر از حربه تزویر و فریب در قدرت بهره می برند و اصولگرایان متکی به سلاح نفاق و تفرقه هستند که هر دو باعث آلودگی حیات سیاسی و فرهنگی شهر می شود و مانع بزرگی در مسیر توسعه و پیشرفت شهر می باشند.
هر چند گاهی اوقات اتفاق افتاده است که در برخی جریان ها همواره عقلایی وجود داشتند که تا حدودی از قدرت عقلانیت بهره مند بودند و تندروی ها را تعدیل می کردند ولی وای به روزی که در جریان پیروز و حاکم هیچ نشانه ای از عقلانیت نباشد که در این صورت مصیبت عظمی دامن گیر جامعه خواهد شد.
یکی از اتفاقاتی که در این چند سال اخیر در حال رخ دادن است قدرت نمایی جریانی است که در پاره ای از موارد به جز تخریب نیروهای بومی و ایجاد تفرقه و نفاق دستاورد و ارمغان دیگری برای شهر نداشته است و اگر این روش به همین شکل تداوم یابد باید فاتحه بسیاری از چیزها را خواند و ته مانده امید به توسعه هم تبخیر خواهد شد .
البته این توضیح لازم و ضروری است که نقد رفتار و تفکر این جریان به هیچ عنوان موید رفتار جریان مخالف نیست.
لذا به تمام جریان های موجود که در عرصه های سیاسی و اجتماعی شهر  حضور دارند و نفس می کشند توصیه می شود لحظاتی چند تامل کنند و ببینند در کجای این تقسیم بندی ها قرار گرفتند، مبادا نا خواسته در جمع  افراطیون باشند و بازیچه و ملعبه دست آن ها گردند علی الخصوص جوانان جویای نام که بی هوا وارد این بازی می شوند و نقش جاده صاف کن این جریانها را برعهده می گیرند و با بداخلاقی و هتک حرمت به نیروهای بومی نقش عروسک های خیمه شب بازی را ایفا می کنند که توسط دست های پنهان در صحنه سیاست گردانده می شوند.
بنابراین برای جلوگیری از تکرار برخی صحنه های ناخوشایند  تاریخ این سرزمین سعی شود هر روز که می گذرد بر عقل و علمشان افزوده شود و اگر هم امکان تحصیلات عالی ندارند، مهم نیست، مهم این است که بر عقل و تقوای خویش اضافه نمایند. چون  مشکل اصلی ما در چند سال اخیر، یک سری افرادی بودند که یا از بیخ عقل نداشتند و یا اگر هم داشتند عقل شان کمتر از علمشان بود.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *