تشکیل شرکت تعاونی مسکن برای فرهنگیان جهت واگذاری زمین به این قشر عزیز در ابتدای راه وارد مسیری شد که سالها فرهنگیان را گرفتار خواهد کرد.
هیات مدیره تعاونی مسکن فرهنگیان بافق که زمین ۱۶ هکتاری را از مالکینی که سند تک برگ داشته اند خریداری کرده و بعد از واگذاری قطعات به سهامداران فرهنگی برای این زمین مشکل حقوقی پیش آمده و اکنون گفته می شود مالکین با وجود صدور سند برای این زمین در گذشته توسط اداره ثبت اسناد خلع ید شده اند و این پروسه به گذاشتن دست سهامداران در پوست گردو و زیان ایشان که به هیچ وجه ممکن قابل جبران نیست منتهی شده است.
زمینهایی که بعد از خرید و واگذاری ارزش افزوده پیدا کرده بودند و بعضا خرید و فروش و شاید بارها دست به دست شده به یکباره به هیچ تبدیل شدند و گفته می شود مالکین سابق این زمین باید نسبت به استرداد پول و زیان وارده به این تعاونی اقدام کنند که البته این موارد به قرارداد فیمابین دو طرف بستگی دارد و ساز و کار جبران خسارت در صورت تعریف در قرارداد هم بعید است بتواند زیان سهامداران جدای از مدت بلاتکلیفی و فشار عصبی وارده به آنها را جبران کند.
اصلا نمی خواهیم دنبال مقصر بگردیم و دغدغه ما به عنوان یک رسانه فقط دغدغه قشر عزیز فرهنگی است. مطمئنا خارج شدن از وضعیت فعلی فارغ از زیان وارده با توجه به خرید و فروشهای صورت گرفته به راحتی برگشت پول و فسخ قرارداد نیست و هیات مدیره و بسیاری از سهامداران این تعاونی را به لحاظ حقوقی سالها درگیر خواهد کرد. آیا مسئولان شهرستان و استان نمی توانند راهکار جایگزینی برای جبران این نقیصه و خسارتی که به سهامداران این تعاونی وارد شده بیابند؟

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *