اگر زد و بندی نیست، اگر اتفاق خارج از عرفی نیفتاده، اگر همه چیز طبق روال و قانون جلو رفته، پس چرا فرماندار یک شهر که حاکم سیاسی آن شهرستان است به پشتوانه شورای اسلامی همان شهر موفق نشده از مدیر یک معدن که سالها منابع بافق را بار کرده و همزمان محیط زیست شهرستان را نابود کرده و آب سفره های زیرزمینی بافق را مصرف می کند شفاف سازی در حق و حقوق شهر و مردم این شهر را به نتیجه برساند؟!
احتمال دارد، زد و بندهای شخصی و گروهی که معمولا هم از مسیر شفاف و قانونی امکان ندارد وجود داشته و دارد و مسئولان باید دور هم و کنار هم با هم بسازند و مطالبه مردم‌ و رسانه هم مهم نیست یا فرماندار ضعیف است و پشمی در کلاهش نیست یا اینکه اعضای شورای شهر همگی همدل نیستند و زد و بندهایی بین برخی افراد با مدیر سنگ آهن وجود داشته و دارد یا بده بستانی بین نماینده مردم بافق با مدیر سنگ آهن هست که سکوت کرده یا … شاید هم ما اشتباه می کنیم.
علی ایحال علی الحساب شورای شهر لیست معادنی که باید دو درصد فروش خود را به شهر پرداخت کنند منتشر کند که مردم بدانند که به جز شرکت سنگ آهن، مجتمع فلات مرکزی، معدن کوشک، مجتمع فسفات و معدن سنگ بیشه در شرکت یا معدن دیگری هم هست که باید مطابق با قانون در این لیست قرار بگیرد یا خیر؟ سنگ آهن که تکلیفش مشخص است و فعلا طفره می رود و مطابق با اطلاع ما اگر دو درصد از محل فروش داخلی را کامل پرداخت کرده باشد که از عجایب است حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از محل صادرات سالها به شهر بدهی دارد، معدن کوشک به تازگی مبلغی را که شفاف نشد پرداخت کرده، مجتمع فلات گفته می شود پرداخت خوبی داشته اما شفاف نیست، فسفات و سنگ بیشه در هم ظاهرا تاکنون هیچ مبلغی پرداخت نکرده اند.
به بیانیه آخوندی عضو شورای شهر بافق دقت کنید:

بسم الله الرحمن الرحیم       
با عرض سلام خدمت مردم شهید پرور بافق، ولادت پیامبر مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) را تبریک عرض میکنم 

یکی از وعده های انتخاباتی شورای اسلامی شهر بافق شفافیت بوده لذا اخیرا گزارشی از عملکرد شهرداری همراه با درآمدها و هزینه ها برای افکار عمومی توسط شهردار محترم منتشر شد که ان شاءالله در آتی این گزارش ها جامع تر منعکس خواهد گردید. از جمله موارد مورد انتظار مردم شفافیت در میزان منابع شهرداری از محل ۲ درصد فروش و هزینه کرد آن می‌باشد . لازم است توضیح دهم تاکنون پیگیری های زیادی از مدیر عامل محترم سنگ آهن بافق انجام گرفته تا با ارائه صورت حساب فروش و مشخص کردن قدرالسهم ۲ درصد شفاف سازی کند که منتج به نتیجه نشده است. امیدوارم در آینده نزدیک این امر تحقق پیدا کند تا منجر به تعطیلی پروژه های شهرداری نگردد و بتوانیم ضمن اجرای به هنگام برنامه های مصوب در حوزه های عمرانی، خدماتی، فضای سبز و … به مردم  گزارش دهیم .
عضو شورای اسلامی شهر بافق، محمد علی آخوندی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *