حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر در خطبه های نماز جمعه: لذت زندگی در صبح ظهور است. یکی از زمینه های بی عدالتی و اعوجاج این هست که هرچه حقوق بالاتر برود، زمینه های تحصیل و… افزایش می یابد. یکی از اشتباهات دوران سازندگی این بود که حقوق مدیران را افزایش دادند تا در برابر فساد بیمه شوند، اما ذات انسان حریص است و این اتفاق نمی افتد و تنها راه بیمه شدن، تقوای الهی است.
باید این شیوه حقوق ها تغییر کند، چرا باید حقوق معلم و  پاکبانان شهرداری و کارگران خط تولید حقوقشان کم باشد، اما مدیران حقوق زیاد دریافت کنند. مردم شهید پرور بافق انقلاب کردند نه بخاطر این که مدیرانشان مثل طواغیت رفتار کنند. چرا باید هرکه پستش بالاتر می رود، ماشین، خانه، حقوق و… بیشتر شود. اینها برخلاف عدالت اجتماعی  و منویات رهبر معظم انقلاب هست.
حضرت آقا می فرمایند: آنها که در مراکز قدرت و کسانی که در دستگاه های مختلف امضاءها را در اختیار دارند، باید جمع ثروت شخصی را به منزله گناه بدانند. برای مردم ما قابل تحمل نیست که کسی که تا قبل از پست گرفتن، یک موتور هم نداشته ولی الان خودش و همه خانواده اش دارای ماشین و خانه و… می باشد در حالیکه بغیر از پستش، هیچ کار دیگری انجام نمی داده است. برای مردم قابل تحمل نیست که یک نفر پست بگیرد و آن شخص بعدا شرکت های میلیاردی بگیرد و نزدیکان خود را سر کار بگذارد. باید پست ها را به کسانی داد که داری تقوای حقیقی هستند، نه کسانی که فقط ادعای تقوا دارند. 
منبع: صبح بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *