نشست تعاملی نیروی انتظامی و پلیس فتا با رسانه های شهرستان پیرامون درج اخبار در فضای مجازی و رصد کانال ها و پیج ها و تولید محتوا با موضوعات مختلف از جمله طلاق، خیانت، فرار از منزل و… در فضای مجازی برگزار شد.
به گزارش عصر بافق؛ رییس پلیس فتا شهرستان بافق در این نشست در خصوص تهدیدات فضای مجازی برای خانواده ها و عدم آشنایی برخی والدین با برنامه های موبایل و عدم آشنایی لازم با این فضا و نداشتن سواد رسانه ای صحبتهایی داشت و از اصحاب رسانه درخواست کرد تا در این زمینه ها آموزش و فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد.
ستوان جواد حمامی افزود: گله ای که از اصحاب رسانه داریم اینکه هشدارهای پلیس را کمتر کار می کنند، تکرار برخی موارد نیاز جامعه هست و هشدارها را مرتب باید به مردم انتقال داد تا نهادینه شود. ببینید که با چه ترفندهایی هر روز کلاهبرداری هایی صورت می گیرد، مردم اطلاعات کافی را نسبت سواد رسانه ای ندارند و باید فکری برای آن اندیشیده شود.
وی بیان داشت: خانواده ها حسابهای خرید و پس اندازشان را جدا کنند، پیامک حسابهایشان فعال باشد و چک کنند.
رییس پلیس فتای بافق در خصوص خرید اینترنتی گفت: جنس ندیده را کسی برای آن پول نمی دهد، اگر جنس برای شما ارسال نشود طرف دیگر پاسخگو نیست و اگر ارسال شود و همان درخواست شما نباشد گرفتار می شوید و دیگر جوابتان را نمی دهند. در شهرستان خودتان و استان خودتان خرید کنید یا حداقل خریداری اینترنتی پرداخت درب منزل باشند.
حمامی تصریح کرد: بیش از حد اعتماد نکنیم، باید به اجناس زیر قیمت بازار و تبلیغات بیش از حد شک کنید، وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مورد جدیدی که در استان دیده شده رسید ساز جعلی است که بدون پرداخت پول جنس شما را میبرند، باید مراقب باشیم که حتما پیامک پرداخت برای خودتان بیاید. تماس می گیرند شما برنده برنامه های مختلف شده اید، از واتساپ هرگز تماس نمی گیرند و اینکه حداقل اطلاعات شما را دارند و باید مراقب باشید که شما را پای دستگاه عابر بانک نکشانند. اگر برنده شده باشید لزومی ندارد که پای عابر بانک بروید، شماره حسابی هم اگر قرار شد بدهید حسابی باشد که پول داخل آن نباشد، عکس کارت را برای افراد نفرستید. کارت های عابر بانک را دست فروشنده ها ندهید به خصوص دستفروش ها و در مسافرت ها خودتان کارت بکشید.
رییس پلیس فتای شهرستان بافق با اشاره به آمادگی برای برگزاری کلاس های آموزشی در مساجد، جمع های خانوادگی و … بیان داشت: در بافق بیشترین مورد کلاهبرداری از طریق خرید های اینترنتی بوده و باید به قیمت های پایین شک کنید.
حمامی ادامه داد: در گوشیها و در فضاهای مجازی چیزی به نام حریم خصوصی نداریم، تمام برنامه ها در مراحل نصب برای دسترسی به گالری از شما سوال می شود. اینکه در فضای مجازی حریم خصوصی برای خودمان در نظر بگیریم استنباط غلطی است، این تفکر را خصوصا خانمها از خودتان دور کنید، به هیچ وجه عکسهای شخصی نباید داخل گوشی نگهداری شود. لینک های ناشناس به هیچ وجه نباید باز شود که با این لینک می توان حتی دوربین گوشی را فعال کرد. می توان از تصاویری که در پرو فایل ها استفاده می شود سوء استفاده کرد. برای خرید و فروش گوشی خانمها باید کاری کنید که اطلاعات روی گوشی قابل بازیابی نباشد.
خانواده ها برای بازی های آنلاین بیشتر مراقبت کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در مراسمها و مجالس مختلف از کارشناسان پلیس فتا و کارشناس های دیگر حوزه پلیس استفاده شود تا فرهنگ سازی های لازم در زمینه های مختلف صورت گیرد.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *