نشست هیئت مدیره انجمن ادبی پژواک با امام جمعه شهرستان بافق، حضرت حجه الاسلام والمسلمین سعادت فر، به منظور معرفی انجمن، شرح عملکرد و ارائه برنامه‌ها و اهداف این انجمن برگزار شد.

در ابتدا شریعتی دبیر انجمن ادبی پژواک به شرح اهداف و فعالیت های ۳ ساله این انجمن پرداخت و از برگزاری دومین شب شعر پیام آزادگی به مناسبت اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس با موضوع اربعین، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مقاومت خبر داد و عنوان کرد: امروزه با توجه به شرایط حساس اقتصادی، تهاجمات فرهنگی و… فعالیت در حوزه های فرهنگی هنری و ادبی بسیار دشوار است و پیشبرد و برگزاری هرچه بهتر این برنامه ها مستلزم حمایت های جدی معنوی و البته مادی تمام مسئولین، هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر می‌باشد تا انشاالله شاهد رویدادهای فاخر فرهنگی در سطح شهرستان بافق باشیم.

وی ابراز کرد: انسجام، اتحاد و تعامل بین گروه های مختلف فرهنگی هنری و مذهبی با یکدیگر تنها راه حل مشکلات فرهنگی جامعه است که در این راستا مجموعه پژواک از ایشان تقاضا مند است که یاریگر ما در این مهم باشند.

در ادامه سلیمانی، نایب رئیس انجمن، ضمن ارائه برنامه های حول محور تاریخ و تاریخ ادبیات پژواک اظهار کرد: تاریخ علمی است که در علوم انسانی بسیار مورد توجه و اهمیت است و در جامعه مغفول مانده است و بر همین اساس نقشه و تقویمی با موضوع بافق شناسی طراحی و در دست اجرا میباشد و در آینده نزدیک از آن رونمایی خواهد شد.
همچنین ایشان مطالب مبسوطی درباره قرآن محمد تقی خان بافقی (قران مجلس) ارائه کرد که مورد توجه امام جمعه محترم نیز قرار گرفت و پیشنهاد شد در صورت صلاح دید نسخی از این قرآن تهیه و به عنوان هدیه در اختیار میهمانان قرار گیرد.

سپس پور سلطانی، مدیر روابط عمومی انجمن، با توجه به مدرک و تخصص خود به بیان دیدگاه‌ها و اهداف و برنامه هایی در زمینه روانشناسی و ادبیات و پیوند آنها با یکدیگر و لزوم تشکیل دوره هایی برای سنین مختلف و پژوهش درباره تاثیر ادبیات و شعر بر روان جامعه پرداخت.

در پایان حضرت حجه الاسلام والمسلمین سعادت فر، امام جمعه معزز شهرستان بافق ضمن تشویق و ترغیب این مجموعه، به ارائه راهکارهای مناسب پرداختند و در ادامه با تاکید بر اهمیت انجام فعالیت‌های فرهنگی در این زمانه و همچنین ارزشمندی نفس فرهنگ به روش‌های متفاوت فرمودند: ذات کار فرهنگ مهم است و در این راه تنها اهداف و آرمان‌های والای مجموعه هاست که موجب انگیزه و قوت قلب افراد می شود لذا در این مسیر بایستی مواظب مانع ها و مانع تراشی ها که زمینه انحرافات را به وجود می‌آورند باشیم و با سعه صدر و عزمی راسخ به مسیر ادامه دهیم و با مقاومت، از عقب‌نشینی و انحراف جلوگیری به عمل آوریم.
ایشان با تاکید بر حمایت از جوانان در جهت پیشرفت و تعالی نسل جوان افزودند: نقش حضور بزرگان و مشورت با ایشان راهگشای مسیرها خواهد بود و تنها این روحیه تعامل نسل جوان و پیشکسوت است که به درستی انجامیدن کار ها ختم می شود.

در پایان ایشان حمایت همه جانبه خود را در قبال تمام فعالیت های فرهنگی اعلام داشتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *