در شهریور ماه سال گذشته در یادداشت “زیر پوست روابط مسئولان بافقی چه خبر است؟ / تنشها در شهرستان در اوج خود قرار گرفته یا ظرفیت بیشتری نیز وجود دارد؟” نوشتیم که انتخاب مجدد سید محمد باقیزاده به عنوان رئیس شورای شهر نشان از تحول مواضع اعضای این شورا و تغییر دوباره ترکیب ۳ به ۲ و ۲ به ۳ دارد یا سیاست دیگری پشت آن نهفته است؟ این امر می تواند به دلیل عدم وجود فردی غیر خودی برای برخی مطالبه گران باشد که به خودی ها خیلی کاری ندارند. البته این یک احتمال است که ممکن است اشتباه باشد و همان اختلاف نظرها و تغییر مواضع درست به نظر برسد. اما در ادامه در سی و ششمین جلسه شورای اسلامی شهرستان بافق که با حضور اعضاء به منظور انتخاب هیات رئیسه برگزار شده بود، با کمال تعجب حسن محمدی به اتفاق آراء به عنوان رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق تعیین شد.
همان زمان نوشتیم که تغییر رئیس شورای شهرستان در سال آخر شورا و در این برهه حساس، حرف و حدیث های معادن چاه گز و نامه خلاف واقع معاون سیاسی و امنیتی بهابادی استاندار ظاهرا خبرهای خوشایندی در پی ندارد. و کنار رفتن محمد رنجبر در زمانی که شائبه های زیادی در خصوص مرزهای جغرافیایی بافق با بهاباد و مالکیت معادن چاه گز به وجود آمده بود از سمت رئیس شورای شهرستان کمی سنگین بود. البته به آن حرکت به نوعی تحت عنوان حرکت تبلیغاتی و مظلوم نمایی در سال منتهی به انتخابات نیز نگاه کردیم.
اما حسن محمدی که گفته بود در دوره ما اجازه جابجایی یک وجب از خاک بافق داده نخواهد شد نتوانست به قول خود عمل کند و در واقع آن اتفاق پایان سال ناخوشایند افتاد و احتمال آگاهانه کنار رفتن محمد رنجبر را بیشتر کرد.
حالا شورای ششم هست و وضعیت پرونده قضایی مرزهای جغرافیایی بافق با اردکان و معدن دی نوزده بافق که در هاله ای از ابهام‌ است، مرزهای بلاتکلیف مانده با مهریز و معدن مهدی آباد بافق و مرزها در منطقه معادن چاه گز که در پایان سال گذشته برای آن نقشه هایی کشیده شد و اینها دستپخت شورای چهارمی ها و پنجمی ها است که به شورای ششم به ارث رسیده و کسی می تواند آنها را پیگیری کند که طی سالها در جریان ریز مسائل آن هست ولی به احتمال زیاد پیش بینی می شود مانند سال آخر شورای پنجم و بعد از عدم موفقیت در مرزها با اردکان، عدم ورود به مرزها با مهریز و نامساعد شدن وضعیت مرزها با بهاباد محمد رنجبر از زیر بار رئیس شورای شهرستان شانه خالی کند.

#پیگیری_مرزهای_جغرافیایی_بافق_اردکان
#مرزهای_جغرافیایی_بافق_بهاباد
#مرزهای_جغرافیایی_بافق_مهریز
#شورای_ششم
#دو_دو_یک

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *