ایرادی که نمی خواستیم الان بگیریم اما باید با توجه به خبرهای درگوشی ناخوشایند منتخبین شورای ششم عنوان کنیم این است که اصل مهم در نماینده مردم شدن در شورای اسلامی شهر و روستا برای هر فردی استقلال آن فرد، داشتن قوه تشخیص، قدرت تجزیه و تحلیل، جسارت و شجاعت بیان حقایق به مردم است و قطعا اگر افرادی وابسته به جایی یا شخصی باشند قاعدتا میبایست اینها را تعطیل کنند و گوش به فرمان باشند که این به نوعی توهین به خود فرد و شخصیت او و به مردم محسوب می شود.
افراد وابسته، سیاستهای خود را یا تعطیل می کنند یا مجبورند آنها را مطابق با خواست دیگرانی که آنها را مانند عروسک خیمه شب بازی می خواهند تغییر داده و مطابق با آن تنظیم کنند و این یعنی وجود بی اثر در شورا که نه تنها برای مردم فایده ای ندارد بلکه باعث آسیبهای جدی به مردم نیز خواهد شد که اثرات آن در بلند مدت نمایان خواهد گشت. به عنوان نمونه شورای چهارم قدم در راه دشوار پیگیری مرزهای جغرافیایی بافق با اردکان گذاشت و بر اثر اتفاقاتی که روشن نشد نتوانست کار را به پایان رساند، اما شورای پنجم بدتر از آن تکلیف خود را با این پرونده همراه با ابهام هرگز مشخص نکرد. به صورتی که ما به عنوان رسانه مدرک مستندی نداریم که اصلا چنین پرونده ای الان وجود دارد یا خیر؟ چرا که با توجه به صحبتهای رئیس دادگاه و دادستان شهرستان متوسط روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی ۸۰ تا ۱۰۰ روز است و از شورای چهارم تا الان و زمان تشکیل پرونده سالها گذشته است.
دلایل چرایی عدم ورود شورای پنجم به بحث معدن مهدی آباد بافق و مرزهای آن را که حتی نماینده بافق از آن تحت عنوان معدن مهدی آباد مهریز یاد کرده شاید بتوان به عدم استقلال برخی از اعضای این شورا ربط داد که ضربه ای که شهرستان از این محل خورده را آیندگان بعد از به اتمام رسیدن معادن آهن منطقه بهتر درک خواهند کرد. همگان می دانند که موضع شورای پنجمی ها که بارها عنوان شده بود بررسی مشکل مرزی سه شهرستان بافق، بهاباد و اردکان با هم بود که شکسته شدن این موضع و نشستن بر سر میز مذاکره با بهابادی ها بدون حضور اردکان و خبرهای ناخوشایند پایان سال گذشته را نیز احتمالا بتوان به عدم استقلال برخی اعضاء ربط داد. اما خبرهای خوبی از استقلال اعضای شورای اسلامی ششم به گوش نمی رسد. به محض مطمئن شدن برای مردم شفاف خواهیم کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *