به گزارش روابط عمومی انجمن ادبی پژواک بافق؛                   

در شامگاه دهم خرداد سال یکهزار و چهارصد خورشیدی،به مناسبت بزرگداشت شاعر شهیر شهرستان بافق،مرحوم میرزا محمدجواد وکیلی بافقی،متخلص به (ناجی)،محفلی شاعرانه با حضور شاعران،ادیبان،هنرمندان و مسولین شهرستانی و استانی در خانه فرهنگ شهرداری برگزارشد.

 ارجمند،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق، ضمن بزرگداشت ناجی بافقی به عنوان یکی از شعرای شهرستان بافق ازانجمن ادبی پژواک و فرمانداری تشکر کرد و ابراز داشت:بزرگداشت مفاخری مانند ناجی بافقی برای ما به عنوان یک اولویت اساسی و حائز اهمیت است و تمام تلاش وجدیت اداره فرهنگ و ارشاد این است که در ارتقای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان به شکل مناسب عمل کند.

وی ضمن تشکر از مساعدت فرماندار بافق در برگزاری مراسم تصریح کرد،ضرورت بزرگداشت یاد و خاطره مفاخر شهرستان باید مورد توجه واقع شود چرا که شهرستان بافق هنرمندان و مفاخر مطرحی دارد که نباید به دست فراموشی سپرده شود بلکه باید جایگاه و شخصیت این مفاخر به همه معرفی شود و  با برگزاری محافل ادبی و هنری یاد و خاطره این عزیزان گرامی داشته شود و جایگاه و ارزش مفاخر فرهنگی شهر حفظ گردد.                                                                                                 

طلائی مقدم،فرماندار و رئیس ستاد سازماندهی جوانان بافق در مراسم بزرگداشت ناجی بافقی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم و تاثیر آن در نشاط اجتماعی و تقویت هنر و ادبیات،با اشاره به توجه به مفاخر و مشاهیر عنوان کرد:مرور و خواندن زندگی مفاخر ، پیوند نسل جوان را با افتخارات گذشته تاریخی ایجاد می کند و می تواند فرهنگ و هویت آن نسل را محکم و منسجم برای توجه به آینده کند.                                                                                               

وی با بیان اینکه در حوزه مفاخر دست شهرستان بافق پر است افزود :از شاخصه  مفاخر فرهنگی پیوند عمیق آن ها با جامعه است که نسل جوان به آن نیاز دارد و شناساندن اندیشه و آثار آن ها می تواند در توسعه فرهنگی شهر تاثیر گذار باشد و فرمانداری در این زمینه همکاری و مساعدت خواهد کرد و از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.                                                             

شریعتی،دبیر انجمن ادبی پژواک پس از خیر مقدم وتشکر از همکاری انجمن ادبی وحشی بافقی و انجمن هنرهای تجسمی،قدردانی از حضورعاشقان هنر و ادبیات، از برگزاری جلسات هفتگی این انجمن در پایان خرداد خبرداد و گفت:تنها راه اشاعه فرهنگ و هنر غنی ایرانی_اسلامی،همکاری و همبستگی انجمن های شهرستان بافق با یکدیگر میباشد و از تمام هنرمندان دعوت کرد تا پژواک را در بهتر برگزار شدن مراسم یاری کنند تا درهر برنامه شاهد یک مجموعه ای از هنرهای هفتگانه باشیم.

وی ضمن تشکر از فرمانداری، شهرداری واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت حمایت های ایشان از هنرمندان و خیرمقدم به فاطمی،مدیرکل میراث فرهنگی،عامری،عضو شورای شهریزد وتشکری،محقق و پژوهشگر تاریخ اظهار داشت:از عدم چشمداشت هنرمندان بابت فعالیتشان که بگذریم،تداوم این حمایت ها به پیشبرد اهداف فرهنگی شهر تسریع می بخشد و رویدادهای بزرگ محقق نخواهد شد مگر با حمایت های معنوی و البته مادی ارگانهای مرتبط.

مهشید تقیزاده،از اقوام ناجی در بافق است که به نمایندگی از خانواده ناجی که ساکن کرج هستند،پیام محبت آمیز تنها نوه ناجی را به حضار رسانید که طبق این پیغام قرار شد مجموعه یادگاری های ناجی به انجمن ادبی پژواک اهدا شود و به حاضرین در جلسه بزرگداشت ناجی،دیوان این شاعر که با چاپی متفاوت منتشر خواهد شد،هدیه گردد.

شعرخوانی شاعران بافق، شرح زندگی و افکار ناجی در شعر با بیان آقای سید محمد آیت اللهی ،شاهنامه خوانی هستی رنجبر، طراحی چهره ناجی بر روی سفال توسط خانم کارگران ونوازندگی کیبود،آقای جعفری دخت از برنامه های این مراسم بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *