نماینده محترم مجلس شورای اسلامی حوزه مهریز
استاندار محترم یزد
فرماندار محترم بافق
بخشدار محترم مرکزی بافق
لطفا آب پاکی را روی دست مردم منطقه سبزدشت بریزید. جاده دسترسی مردم سبزدشت، راور و کوهبنان به بافق پس از ۴۲ سال انتظار در سال ۵۸ جهاد سازندگی وقت، جاده گزوئیه را که مسیر منتهی به منطقه سبزدشت بافق و کوهبنان و راور استان کرمان بود را با هدف کاهش ۴۰ کیلومتری این مسیر با کوه بری و آزاد سازی در دستور کار قرار داد.
با آغاز جنگ تحمیلی، این طرح هم موقتا تعطیل شد ولی دوباره با وجود دفاع مقدس، ساخت آن ادامه پیدا کرد اما تغییر برخی مدیریت های منطقه ای، باز ادامه کار را با وقفه روبرو کرد. از آن سال به بعد، کار احداث جاده گزوئیه با کندی پیش رفت اما همین پیشرفت لاک پشتی هم با شایعه وجود زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در مجاورت این جاده، نیمه تمام ماند و دیگر هیچ نهادی، مسئولیت ساخت آن را برعهده نگرفت.
از سوی دیگر، مردم چشم انتظار منطقه هم از پیگیری دست بر نداشته و ضمن مطالبه مجدد و مراجعه به وزارتخانه های مربوطه و دیدار با کارشناسان محیط زیست نسبت به تکمیل این مسیر اقدام کردند و فشارهای مردمی در دولت نهم و دهم موجب شد تا این جاده که از طبیعت زیبا و بکر برخوردار است برای مردم معدن کار شهر گرم و خشک بافق زیرسازی شود و با پخش آسفالت تا انتهای دره و نوک کوه، به تفرجگاهی برای مردم تبدیل شود تا معدنکاران خسته، ساعتی را در حاشیه این جاده اطراق کرده و از طبیعت آن بهره مند شوند که با روی کار آمدن دولت یازدهم و تکیه خانم ابتکار بر مسند محیط زیست فاتحه آن خوانده شد.
ضمنا مسیر جاده گزوئیه که تنها ۳۰ کیلومتر آن خاکی بوده و همین ۳۰ کیلومتر با همت مسئولین دولت دهم و مردم منطقه سبزدشت زیرسازی و آماده آسفالت شد که اگر از شروع احداث عملیات راهسازی در سال ۵۸ تاکنون سالی ۱ کیلومتر آن آسفالت شده بود تاکنون ۱۲ سال از عمر این جاده گذشته بود و مردم دعا گوی مسئولین بودند.
ظاهرا صاحبان قلم های اجاره ای که تا چند سال پیش مدافع حیات وحش و طبیعت بودند اکنون کنج پستوها خزیده و قلمشان در دوات خشکیده است و رسالت اصلی خود را به سرانجام رساندند.
آمدید زیر ابرویش را بگیرید چشمش را کور کردید
*با شروع دولت دوازدهم و پیگیری مجدد مردم، نمایندگان آن ها و همچنین دل بستن به وعده مسئولین و موافقت سازمان انرژی اتمی و همچنین سازمان حفاظت محیط زیست با احیا و احداث جاده سیروس آباد برای دسترسی مردم منطقه سبزدشت به مرکز شهرستان این پروژه دوباره استارت خورد بطوریکه پس از دو سال نقشه برداری آن انجام و با انتخاب پیمانکاری ضعیف (شرکت تعاونی دهیاری ها) فاز اول آن (بطول ده کیلومتر) هنوز پس از ۱۶ ماه زیرسازی نگردیده و در هاله ای از ابهام است و هرچند برای احیای اعتبار از دست رفته این دولت نزد مردم تلاش زیادی شد ولی باز هم مردم در خم کوچه اول ماندند.
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست/آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
با تشکر، آشنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *