تخلفات از قانون معادن در سازمان توسعه و نوسازی معادن، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران، محرز است. تخلفات و بد عهدیها در مجتمع فولاد ابویی، عدم سرمایه گذاری و خام فروشی در کوشک، عدم اجرای تعهدات توسط فسفات، عدم سرمایه گذاری موثری که در بافق بخش خصوصی نداشته باشد توسط فلات مرکزی، عدم اجرای صورتجلسات توسط شرکت نوظهور، بهره بردار آنومالی شمالی و میشدوان و … که اگر این تخلفات، بدعهدیها و عدم پایبندی به صورت جلسات و ضعف مسئولان شهرستان و استان نبود کمترین خام فروشی صورت می گرفت، موازی کاری انجام نمی شد و سنگ آهن اصلا به مشکل خوراک برنمی خورد و دو کارخانه آن در حالت نیمه تعطیل و تعطیل قرار نمی گرفت.
همه چشمها را به روی تخلفات و بدعهدی های زیاد دولت، شرکتها و معادن در اجرای درست قانون معادن و پایبندی به تعهدات همچنین شعار امسال و سالهای گذشته بسته اند افتاده اند دنبال یک معدن که فلان و بهمان. چرا آدرس غلط به مردم می دهید می خواهید تعطیل کنید بیایید تعطیل کنید. اما اگر واقعا دنبال رفع موانع هستید، تامین خوراک سنگ آهن را می خواهید و دنبال تخلف می گردید، تخلف و جعل در صورتجلسه معروف جداسازی آنومالی های سنگ آهن مشهود است و آمران و انجام دهندگان نیز به آن اذعان داشته اند، آنومالی های لکه سیاه از سنگ آهن گرفته شد و اکنون سالها تعطیل است. چرا دست گذاشته اید روی فلان معدن؟ معدنی که سنگ آهن در حال برداشت آن بود را دوباره به سنگ آهن برگردانید. چرا اینقدر حرف و حدیث و حاشیه درست می کنید آن هم دو ماه مانده به انتخابات؟ همه می دانند که تنها سنگی که در منطقه به درد کارخانه خردایش و آگلومراسیون سنگ آهن می خورد سنگ چاه گز و لکه سیاه است. 
معدن چاه گز با ۱۰۰ میلیون تن ذخیره که امکان افزایش آن نیز وجود دارد که ناریگان با ظرفیت ۵ میلیون تن و با این حرف و حدیثها شکلات هم نیست در مقابل آن، برابر با قانون معادن باید به سنگ آهن واگذار شود تا هم دولت موازی کاری نکرده و خام فروشی نکند و هم کارخانه خردایش سنگ آهن کار کند و هم سنگ آهن مانند گذشته ضمن تامین خوراک مورد نیاز خود، خوراک واحدهای فولادی اصفهان را نیز تامین کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *