ناگفته پیداست که در طراحی، مبلمان شهری، طرح جامع و تفضیلی شهر و شهرسازی یکی از کلیدی ترین و مهمترین مباحث بحث فضای سبز، میزان مورد نیاز آن، چگونگی پوشش و مدیریت آن همچنین در شهرهای کویری چون بافق مدیریت نوع درختان و گیاهان مورد استفاده و مدیریت آب بسیار مهم است.
در کنار مورد نیاز بودن گونه های مختلف فضای سبز زیبایی آن نیز که در گذشته خیلی در نظر گرفته نمی شده اکنون روی آن حساسیت وجود دارد و انتخاب نوع درختانی که با شرایط آب و هوای بافق سازگار باشند، مصرف آب بالایی نداشته باشند و زیبا نیز باشند که به زیبایی شهر اضافه کنند تا اینکه بعضا صحنه های ناخوشایندی را رقم بزنند باید با بررسی و کنکاش بیشتری صورت گیرد.
یکی از درختانی که سالها در بافق استفاده میشده درخت اکالیپتوس بوده که هنوز هم در برخی معابر و در بلوار آهن نیز موجود است و این درخت برخلاف ظاهر مقاومی که در برابر کم آبی دارد آب زیادی را مصرف کرده و بعضا به بافت شهر و پیاده روها و سیم های برق نیز آسیب می زند. جایگزینی این نوع درخت با درختان دیگری که در آب و هوای بافق بتواند به حیات ادامه داده و چهره شهر را زیباتر کند در سالهای اخیر صورت گرفته اما هنوز به شرایط ایده آل آن نرسیده است. بهتر است سنگ آهن درختان اوکالیپتوس بلوار آهن و شهرداری باقیمانده این درختان را با انواع مناسب تر، کم آبتر و زیباتر جایگزین کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *