“سلام طاعات و عباداتتان قبول، بی زحمت گزارشی از سرویس ایاب و ذهاب معدن کوشک تهیه کنید. در این ماه مبارک از شدت گرما در این وضعیت کرونا همگی ناراضی هستند.”
این پیام و پیامهای دیگری که حاکی از نارضایتی کارگران معدن کوشک هست را بگذارید کنار مصاحبه مبهم در رابطه با پرداخت دو درصد فروش معادن بافق از محل این معدن از سال ۸۶ تاکنون یکجا به شهرستان به صورت پرداخت چک همراه با تفاهم با فرماندار، و این دو را بگذارید کنار قول نماینده و شورای شهر بافق مبنی بر خلع ید بهره بردار این معدن و برگزاری مزایده برای انتخاب پیمانکار جدید به دلیل عدم انجام تعهدات، آیا فکر می کنید فرماندار بافق در جلسه تفاهم و تحویل چکها هیچ صحبتی در رابطه با رسیدگی به کارگران این معدن مطابق با قانون و نه چیزی بیشتر از آن داشته است؟
آقایان مسئولان شهر که می گفتند تمدید قرارداد بهره بردار معدن کوشک منوط به اجازه ما شده مطابق با کدام قرارداد یا صورتجلسه برای دو سال فعالیت این بهره بردار را تمدید کرده اند؟ در این قرارداد یا صورتجلسه آیا چیزی در رابطه با مشکلات کارگری نیز عنوان شده یا خیر؟ چیزی که در واقعیت دیده می شود اینکه تعهدات بهره بردار با پرداخت همین چکها که مبنای محاسبه آن نیز شفاف نشده صورت گرفته و کارگران این معدن مهم نیستند، شرایط حاکم بر معدن مهم نیست، داشتن شورای اسلامی کاری که بتواند در قالب قانون آزادانه و بدون هرگونه واهمه ای از اخراج یا تهدید به فعالیت خود ادامه دهد مهم نیست و بسیاری از موارد دیگر که باید مشخص باشد و نیست حتما مهم نبوده است.
دهقانی تفتی مدیرعامل معدن کوشک در آن مصاحبه گفته: اعتقاد دارم پرونده مردم، مسئولین و بهربردار از معادن همیشه باید باز و همکاری و مساعدت دوطرفه مستدام باشد تا چرخ صنعت و معدن همیشه در حرکت باشد. اما ما به آقای دهقانی می گوییم شما در کنار مردم، مسئولان و بهره بردار، کارگران را نیز اضافه کنید، عرف این معدن طوری است که باید با توجه به شرایط کار سخت معدن حقوق بالایی بگیرند. به نظر می رسد لازم است برای چنین مواردی مانند شرکت سنگ آهن صورتجلساتی شفاف تنظیم شود و تمام موارد آن در اختیار مردم و رسانه ها جهت مطالبه گری قرار گیرد تا از هرگونه زد و بند یا پوشش گذاشتن احتمالی بر ضعفها در آینده جلوگیری شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *