گفتا عجب است این که ز چوبی و ز آهن
این تیزی و تندی و پریدن ز کجا خاست؟
زی تیر نگه کرد و پر خویش بر او دید
گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست!
می خواهیم در ادامه این متن با توجه به سکوت مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق به برخی روایتها در سال ۹۳ اشاره کنیم بلکه یکی مثل احمدیه پیدا شد، موارد را پذیرفت و گفت حاضر است جبران مافات کند و راهکار دهد یا شفاف سازی کرد و پرونده شایعات بی اساس را یک بار برای همیشه بست.
صحبت از نامه ای است با اطلاعات ظاهرا غلط که تعداد واقعی نیروهای سنگ آهن حتی ذخیره معدن به درستی در آن اعلام نشده تا سنگ آهن از انفال و معادن بزرگ خارج شود یا ارزش واقعی این ابر شرکت نادیده گرفته شود. اگر در واگذاری سنگ آهن ارزش واقعی این شرکت لحاظ نشده باشد چه کسی پاسخگوی تضییع بیت المال خواهد بود؟ در همان زمان هم صحبتهایی از اینکه سنگ آهن معدنی ورشکسته که رو به پایان است در جریان بود. گفته شده شورای چهارمی ها و نماینده وقت کارگران در جریان این نامه قرار گرفته اند. اگر چنین نامه ای بوده و مسئولان وقت در جریان آن قرار نگرفته اند چرا بدون اطلاع و بررسی کامل صورتجلسه واگذاری را امضاء کرده اند؟ اگر در جریان نامه قرار گرفته‌اند چرا به مردم اطلاع رسانی نشده و سکوت کرده اند؟ چرا در حال حاضر انگیزه ای برای بررسی بیشتر و پیگیری تخلفات احتمالی در گذشته و حال وجود ندارد؟
برای بحث واگذاری سهام ترجیحی در قسمت های بعدی به همراه قوانین مربوطه، تخلفات صورت گرفته و … به صورت مشروح خواهیم نوشت اما آن چیزی که از سهام ترجیحی به این بخش مربوط می شود این سوال ما و شاید سوال افراد دیگری باشد که با پاسخگویی و شفاف سازی رفع ابهام خواهد شد. چون تعداد نیروهای سنگ آهن واقعی اعلام نشده اکنون امکان واگذاری سهام ترجیحی به پیمانکاران وجود ندارد یا داستان غیرقانونی بودن واگذاری سهام به این قشر از نیروهای سنگ آهن است؟ اگر واگذاری غیرقانونی بوده چرا مراحل کار تا حدودی انجام شده و بعدا گفته شده مدیرعامل و مسئول امور پیمانکاران وقت کوتاهی کرده اند؟ چرا در زمانی که واگذاری هایی یکی پس از دیگری به طور کلی لغو شده گفته می شود چون قبلا انجام نشده الان امکان انجام آن نیست؟ از کدام محل به بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان که بر اثر مخالفت با خصوصی سازی سهام نگرفته اند پول آن پرداخت شده است؟ اگر واگذاری سنگ آهن ابهامی ندارد و قانونی انجام شده و انگیزه ای برای واگذاری سهام ترجیحی یا پول آن به پیمانکاران وجود دارد چرا از همان محل پرداخت نمی شود؟ علت تبلیغ عجیب گرفتن کد بورسی، دست پیش گرفتن مسئولان بافقی برای عدم مخالفت با رفتن شرکت در بورس در ماههای پایانی دولت تدبیر است؟ مگر زوری است هر کسی خواست سهام بخرد کد بورسی هم می گیرد. مردم و کارگران با خون جگر و بدبختی، وضعیت معیشتی خود را روبراه می کنند، با کدام پول سهام بخرند؟ شما به خوبی می دانید که کارگران کف کارگاه توان خرید سهام را ندارند.
چرا اینقدر فضا ناشفاف است و کسی پاسخگو نیست؟صحبت از واگذاری ۱۰ درصد از سهام سنگ آهن شروع شده تا ۱۵ درصد و ۲۵ درصد و بعضا عنوان می شود تمام سهام قرار است واگذار شود. عرضه در فرابورس به چه شکل و کدام ساز و کار صورت می گیرد و شرایط خرید برای کارکنانی که توان خرید سهام را داشته باشند چیست؟
پ.ن.: آخرین روزنه های پیگیری تخلفات احتمالی در زمان واگذاری، لغو واگذاری و دولتی ماندن سنگ آهن حتی اگر امکان آن کم باشد با بورسی شدن غیر شفاف و با عجله در حال مسدود شدن است و امروز باید کاری کرد تا فردا موجبات پشیمانی ما حاصل نشود.
ادامه دارد…

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *