اگر خواسته باشیم مقایسه کنیم به نظر ما بافق فرمانداری رسانه ای تر از طلایی مقدم به خود ندیده، البته این نظر ماست و دیگر رسانه ها، نخبگان و مردم نیز می توانند موافق باشند یا نظرات متفاوتی داشته باشند. دو خوش خبری فرماندار بافق در کنفرانس خبری اخیر وی با خبرنگاران‌ و اصحاب رسانه شهرستان و خبر جانمایی پهنه یا شهرک ریلی کشور، حضور سید مهدی طلایی مقدم در تهران و پیگیری مباحث مربوط به ورود شرکت سنگ آهن به بورس و … نشان داد که فرماندار بافق توانسته در زمینه هایی که مردم و رسانه ها مطالبات و دغدغه هایی دارند کارها را پیش ببرد.
چهار موردی که نظر ما را بیشتر از بقیه به خود جلب کرد که انشاالله تا حصول نتیجه پیگیری شود اول از همه خبر پیگیری و دادن درخواستی به وزیر فرهنگ‌ و ارشاد در رابطه با انتقال مقبره وحشی بافقی بود. قبلا زاده رحمانی فرماندار سابق شهرستان پیگیری و نامه نگاریهایی در این زمینه انجام داده و شاه حسینی نیز در زمان سرپرستی فرمانداری بافق از نامه کتبی استاندار یزد در این خصوص خبر داده بود. با توجه به اینکه شهردار نیز در کنفرانس خبری با اصحاب رسانه گفته زمین ساخت یادبود برای وحشی بافقی آماده است ظاهرا امور مربوط به ساخت یادبود یا مکانی در خور برای انتقال مقبره کمال الدین محمد وحشی بافقی در کانال نسبتا خوبی قرار گرفته است. از امام جمعه محترم شهرستان به عنوان رئیس شورای فرهنگ بافق هم می خواهیم جهت به ثمر نشستن این تلاشها مسئولان امر را راهنمایی کنند.
اما خبر مسرت بخش دوم از طرف فرماندار بافق مخالفت ضمنی وی با ورود سهام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق به بورس بود چرا که ورود سنگ آهن بدون انجام تعهدات گذشته صندوق با دو کارخانه تعطیل و بدون تضمین خوراک به بورس هم کشف قیمت را با چالش مواجه می کند هم آینده مبهمی را برای شهرستان که همچنان وابستگی شدیدی به سنگ آهن دارد برای بافق رقم خواهد زد. نکته مهم داستان هم مخالفت ضمنی بعد از حضور در تهران که ظاهرا شواهد نشان داده که مرکز نشینان خوابهای بدی برای سنگ آهن و شهرستان دیده اند و این مخالفت و پیگیری از طرف فرماندار، یکی از امضاء کنندگان صورتجلسه ۹۳/۶/۹ و یکی از مسئولان شهرستان که حافظ اجرای صورتجلسه یاد شده بود جای بسیار خوشحالی دارد.
سومین خبر و اقدام مهم اینکه فرماندار در کنفرانس خبری گفته با جدیت پیگیری می کنیم تا دهستان سبزدشت در همین دولت به بخش تبدیل شود و بافق از تک بخشی بودن خارج شود‌. بافق از زمانی که بخش بهاباد خود را از دست داد تا بهاباد شهرستان شود استثنایی و تک بخش است که اگر جدیت و پیگیری فرماندار هم‌ زمان با هم موجب شود تا دهستان سبزدشت به بخش ارتقاء یافته و شهرستان دارای دو بخش مرکزی و سبزدشت شود گام بزرگی برای توسعه شهرستان برداشته شده که باید از طلایی مقدم تشکر کرد.
اما فرماندار بافق که به همراه صباغیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران جلسه داشتند خبر جانمایی پهنه ریلی کشور را عنوان کردند که باعث ایجاد اشتغال و جذابیت سرمایه گذاری در زمینه تعمیرات اساسی لکوموتیو و ساخت واگن خواهد شد که این امر آرزوی دیرینه بافقیها مبنی بر داشتن کارخانجات تعمیرات اساسی لکوموتیو در بافق را که به نوعی به کاهش وابستگی به سنگ آهن و معادن کمک خواهد کرد محقق می کند.
پ.ن.۱: ناگفته پیداست که پیگیری تمامی موارد مطمئنا با وجود نماینده ای بومی در مجلس راحت تر صورت می گیرد.
پ.ن.۲: از نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی می خواهیم با توجه به شرایط مساعد استاندار بافقی، دستور مکتوب پیگیری انتقال مقبره، عزم جدی طلایی مقدم فرماندار بافق، اراده و خواست مردم و با وجود ظرفیت امام جمعه انقلابی شهرستان به عنوان رئیس شورای فرهنگ بافق دستور میراث را اخذ کنند تا کار انتقال هر چه زودتر انجام شود.
پ.ن.۳: به نظر ما شرایطی مساعد تر از حال برای پیگیری و به نتیجه رساندن بخش سبزدشت نیست و انشاالله که این فرصت چند ماهه را از دست ندهیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *