یکی از خوانندگان عزیز عصر بافق پیام داده بودند که “اخبار شما بیشتر مربوط به معادن هست و چرا به مشکلات پاکبانان، پرسنل کارخانجات و راه آهن و … ورود نمی کنید؟ کارگران معادن هر چقدر هم کارشان سخت باشد سختر از پاکبانان شهرداری نیست. در طول ساعت شب در سرما و گرما زیر باران، باد، خاک باید زباله هایی که ما داخل خانه هایمان حتی با اکراه دست می زنیم را جمع آوری کنند. اما در مقابل یک سوم کارگران معادن هم حقوق نمی گیرند. هیچ وقت هم ندیدم حتی یک پست ساده از این عزیزان بگذارید. شما رسانه ها همیشه از سنگ آهن و معدن می گویید، چون معادن اینقدر وضع مالیشان خوب هست که از شما از نظر مالی حمایت کنند.
حداقل می توانید یک عکس از ایشان بگیرید از پاکبانان تجلیل کنید یا مثلا زیر عکسشان بنویسید این عزیزان هم کارشان سخت هست و حق و حقوق زیادی هم ندارند، هیچ کس هم صدایشان را نمی فهمد، اعتصابم نمی کنند یا هر چیز دیگری که به نظرتان درست هست.”
ما به دستور شما احترام می گذاریم و با افتخار این کار را انجام خواهیم داد اما قبل از شروع به شما بگوئیم تاکنون از هیچ معدنی یک ریال کمک یا هیچگونه امکاناتی نگرفتیم. طی حدود ۴ سال مبلغ دو میلیون تومان از فرمانداری و سه میلیون تومان از محل کمکهای خیری به عصر بافق رسیده است.
بحث حقوق کارگران معادن آنچنان که شما می گویید هم نیست و شرایط نسبت به گذشته تغییر کرده است. ما با توجه به محدودیتهایی که داریم تمام اطلاعاتمان از گروهها در فضای مجازی، پیامهای ارسالی شهروندان و بعضا جلسات یا مصاحبه های صورت گرفته هست و اساسا هر چه یک رسانه تلاش کند تا بلکه بتواند تمام جامعه را پوشش داده و در موضوعات مختلف کار کند باز ناخودآگاه به سمت درخواستهای مردم در پیامهای ارسالیشان یا مباحث داغ روز در گروهها و جامعه سوق داده خواهد شد.
پس هر قشری برای بهره برداری از ابزار رسانه و پیشبرد اهداف خود باید قدم اول را بردارد و زحمت ارسال پیام یا لااقل برقراری یک ارتباط دو سویه، مفید، بدور از غرض در جاده انصاف و همگام با حقیقت را به جان بخرد. از کارخانجات تعمیرات لکوموتیو اطلاعاتی به دست ما رسیده که در متن دیگری به آن خواهیم پرداخت و اگر بتوانیم ارتباطهای خوبی بگیریم این امر مستمر خواهد بود. از پرسنل راه آهن، احتمالا شرکتهای در حال کار و وضعیت رضایت مندی کارکنان راه آهن اطلاعی نداریم.
برای پاکبانان عزیز پیشنهاد ما این است که چند نفر از این عزیزان درخواست تشکیل شورا برای شرکت خود را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تحویل دهند و نسبت به ادامه کار و تشکیل شورا اقدام کنند. قاعدتا اگر شرکت مربوطه تاکنون نسبت به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل اقدام نکرده باشد باید طبق اطلاع ما نامه اخطار برای اجرا را از اداره کار دریافت کرده باشد. لذا با توجه به صحبتهای مدیر کل تعاون استان که آخرین مهلت اجرای طرح طبقه بندی مشاغل را تا پایان سال اعلام کردند این شرکت نیز باید در اسرع وقت نسبت به اجرای طرح اقدام کند و تفاوت آن نیز باید از زمانی که شرکت مشمول اجرا شده پرداخت گردد.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *