کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق در گذشته یکی از استراتژیک ترین کارخانجات تعمیرات در کشور بوده و قطعا به دلیل وجود پنج راه ریلی کشور و ویژگیهای خاص شهرستان بافق در این مکان تاسیس شده و به خاطر این فرصت، شرکت بومی بافق شهاب توانسته طی سالهای متمادی تبدیل به شرکتی مادر تخصصی در زمینه تعمیرات اساسی لکوموتیو شود که در کشور حرف برای گفتن دارد.
متاسفانه در سالهای اخیر توسعه زیادی را در این کارخانجات شاهد نبودیم و به دلایلی برخی کارخانجات تعمیرات و واگن سازی به شهرستانهای یزد، میبد، اردکان و زرند انتقال یافته است. در صورتی که کارشناسان اذعان داشته اند که بالای ۷۰ درصد ظرفیت تعمیرات اساسی لکوموتیو در بافق و توسط بخش خصوصی ایجاد شده و با وجود قول پیگیری یکی از اعضای فعلی شورای اسلامی شهر که ظاهرا از وعده های انتخاباتی وی نیز بوده و داشتن نماینده بومی در مجلس شورای اسلامی نه تنها این امر صورت نگرفت که حتی کار تعمیرات از شرکت بافق شهاب به شرکتی غیر بومی واگذار شده است.
ماین نیوز نوشت: “با تلاش طراحان و مهندسان کارخانه واگن سازی زرند، واگن حمل مواد معدنی در استان بومی سازی شد. این واگن های معادن با ظرفیت ۸۰۰ کیلوگرم مواد معدنی به سفارش معادن زغالسنگ طراحی و تولید می شود. کریمی مدیر کارخانه واگن سازی زرند اعلام کرد: تمام مراحل صفر تا صد تولید واگن در این کارخانه با کیفیت و دقت انجام می شود.
فرماندار زرند هم گفت: با تولید واگن مورد نیاز معادن در زرند از واردات این کالا جلوگیری شده و همچنین این کارخانه در تولید اتاقک کامیونت نیز اقداماتی را انجام می دهد.”
نمی دانیم مشکلات پیش رو در زمینه توسعه این کارخانجات در بافق چه بوده و چرا در بافق نسبت به احداث کارخانجات لکوموتیوسازی اقدام نشده است اما به خوبی می دانیم هر چه هست بخشی از آن به انفعال مسئولان بومی کارخانجات، مسئولان شهرستان و استان برمی گردد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *