سید محمد باقیزاده، رئیس شورای اسلامی شهر بافق در یک فایل که روی کانال بافق فردا قرار گرفت در اعلام موضعی بی سابقه به خاطر دروغگویی و بی تقوایی معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد از مردم بافق عذرخواهی کرد. ناگفته نماند باقیزاده با شناخت کامل و شفاف، موضع بی سابقه دیگری نیز در گذشته داشته که نشان از دید بلند او دارد که شاید این روزها بیشتر از گذشته نمود می کند در آنجا که گفت: “طالبی از بافق رد شده”
قبل از ورود به بحث برای برطرف نمودن سوء تفاهمات پیش آمده و پیش رو لازم است به بخشدار جدید بخش مرکزی شهرستان آقای علیرضا خدابخشی که خوشبختانه از بازخوردهای گرفته شده و احتمالا بواسطه عملکرد خوبِ گذشته طرفداران زیادی هم دارند تبریک عرض نموده و موفقیت روزافزون وی را از درگاه خداوند منان بخواهیم.
اما بعد، بعد از رفتن به یکباره داوود پورامینی، بخشدار سابق بخش مرکزی بافق و بلاتکلیفی این پست، پیگیری شورای شهر و درخواست مسئولان شهرستان و مردم به انتصاب بخشداری بومی و آشنا به روستاهای بخش مرکزی و تعلل در انجام این کار به بهانه کسالت و جلسه بالاخره نشست اعضای شورای شهر بافق با ترحمی، معاون سیاسی استاندار برگزار شده و قولهایی از جمله هماهنگی این انتصاب با نمایندگان منتخب مردم در این خصوص رد و بدل شد. استاندار یزد اما در مصاحبه با خبرنگار بافق فردا که فایل صوتی آن روی کانال این سایت قرار گرفت گفته بود بخشدار هیچگونه نسبت فامیلی با من ندارد.
ضمن اینکه در مقوله اینکه علیرضا خدابخشی که بافقی است گزینه قوی هست یا نه ورود نمی کنیم و تا عملکرد وی را در کسوت بخشدار مرکزی شهرستان نبینیم قضاوت نخواهیم کرد و برایمان قابل احترام هستند با کمال تعجب بعد از گذشت ۲۴ ساعت ترحمی بر خلاف صحبتها و قولهای داده شده رفتار کرده و بدون هماهنگی و اتفاقا خدابخشی که از بستگان استاندار است به این سمت گمارده می شود.
فارغ از اینکه خدابخشی قوی یا ضعیف است، با توجه به سابقه ۳ ساله که از دهیاری روستای موری آباد سبزدشت بافق شروع کرده، در چند ماه اخیر به سمت مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاریها منصوب شده در حد و اندازه های یک بخشدار کار کشته می تواند نظر مردم، شوراهای روستا و روستائیان عزیز را به خوبی جلب کند، چرا در کنار دروغگویی عیان و رفتار زشت و تحقیر آمیز مسئولان استان از شرط و شروط سخت و جانکاه گذشته، مانند وزارت کشوری بودن، داشتن سابقه کار بالا و رزومه قوی و دیگر موارد مطروحه یا همان سنگ هایی که پیش پای بقیه قرار می گرفت خبری در کار نیست؟ توجه کنیم که این سوال معنایش مخالفت با بخشدار جدید نیست بلکه مخالفت با رویه سابق، سوء استفاده ابزاری برخی مسئولان استان از قانون در ادوار گذشته است.
ناگفته نماند که این دروغگویی و خلاف واقع نویسی در گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده است و سنگ اندازی های زیادی در مسیر پیگیری مرزهای جغرافیایی بافق با اردکان صورت گرفته است، نامه معروف “هیچگونه ابهامی در مرزهای جغرافیایی بافق با اردکان وجود ندارد” را مردم بافق هرگز فراموش نمی کنند و نویسنده نامه ایجاد شبهه شدید و اختلاف بین دو شهرستان بافق و بهاباد در موضوع مالکیت چاه گز را همیشه به خاطر می سپارند.
اما در خصوص بخشداری که در این برهه حساس ارتباطی تنگاتنگ با مسائل یاد شده در بالا دارد علیرضا خدابخشی باید از اطلاعات ارسالی در گذشته برای مرزهای جغرافیایی بافق با اردکان که توسط بخشدار صورت گرفته محافظت کرده و نسبت به مسائل مربوطه حساس بوده و با دلسوزان و کارشناسان این امر مشورت کند.
پ.ن.۱: سکوت محمد رضا صباغیان، نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی که اتفاقا ارتباط نزدیک، تنگاتنگ و خوبی با استاندار دارد در برابر دروغگویی فاحش مسئولان دولتی و برخورد ناشایست با منتخبین مردم شریف بافق در شورای اسلامی شهر و تحقیر بافقیها کمی معنادار است. این موضوع از چند حالت خارج نیست، با نماینده مردم بافق هماهنگ شده و ایشان با این رویه و انتصاب موافق است، صباغیان در جریان نیست و اصلا اطلاعی از اتفاقات نداشته و با او نیز هماهنگ نشده است، اطرافیان وی سفارش کرده اند در این موضوعات کوچک دخالت نکند، اگر هم ورود می کرد فایده ای نداشت به همین جهت سنگینی کرده اما از اتفاق روی داده ناراحت است و در کنار مردم، اصلا برایش مهم نیست. هر چند صباغیان در گذشته خودش اعلام موضع شفاف کرده که در انتصاب دخالت مستقیم داشته، ما از وی درخواست دخالت در این انتصاب را نداریم و نظر ما فقط پروسه تغییرات در سمت بخشدار مرکزی شهرستان، خدای نکرده نهادینه شدن دروغ و روش برخورد مسئولان استان با مطالبه مردم بافق و منتخبین محترم آنها در شورای اسلامی شهر بافق است که اینها مستقیما به حوزه نظارت وی برمی گردد که انشالله ورود کرده و موضع خود را اعلام کنند.

  1. علی رضا حسینی

    واقعا چه ساده لوحانه که اول تصور کنیذ اقای صباغیان د انتصابات دخالتی ندارد ودوم از انتصاب بخشدار بی خبر بوده است..رییس دفتر خاتمش شده رییس دانشکده امان علی یزد.‌بجاش میرمحمدی مدیر کل اموزش وپر ورش را انتصاب کرده..بیش ازاین حرفا مردم بافق باید متضرر بشن تاازخواب بیداربشن

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *