رئیس سازمان بازرسی: “آب، فاضلاب و اشتغال، سه مشکل اصلی استان خوزستان است. اختصاص ۳ درصد از درآمد نفتی به استان خوزستان و عوارض آلایندگی استان حق مردم است و سازمان بازرسی آن را پیگیری می‌کند. مایه تأسف است استانی که از نعمت‌های خدادادی و ظرفیت‌های منحصربه‌فرد در منابع آب، نفت و گاز برخوردار است این‌طور محروم باشد و حتی برخی از مناطق از آب شرب نیز محروم باشند و این در حالی است که بالغ ‌بر ۲۰۰ میلیارد متر مکعب ظرفیت سدهای آب استان است.”
بالاخره مشخص نشد و هیچ یک از مسئولان بافقی شفاف گزارشی ندادند که کدام معادن و شرکتها نسبت به پرداخت عوارض دو درصد فروش و یک درصد عوارض زیست محیطی خود اقدام می کنند و اگر شرکتی نسبت به پرداخت کوتاهی داشت ساز و کاری که باید در آن از حقوق شهرستان دفاع کرد توسط چه کسی یا کسانی باید تعریف و پیگیری شود.
طبق آخرین اطلاع از نحوه پرداخت این عوارض، دو معدن سنگ آهن و فلات مرکزی پرداختهای منظم و خوبی داشتند که از این دو معدن با بلاتکلیفی چند ماهه شهرستان بر اثر حضور فرمانداری موقت و غیر بومی در بافق ظاهرا فلات مرکزی نیز دیگر پرداختی نداشته و تنها شرکتی که منظم عوارض دو درصد فروش خود را پرداخت می کند سنگ آهن مرکزی است که آن هم بعد از رفتن در بورس با وضعیت فعلی ممکن است شرایطش تغییر کند.
بهتر است مسئولان شهرستان هر چه زودتر تکلیف خود را مشخص کنند و این را بدانند که تهدیدهای توخالی شکایت و پیگیری حقوقی دیگر جواب نخواهد داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *