چند روز قبل …
در سایه انفعال و سکوت مسئولان مربوطه بعد از ماهیگیری، بهره برداری تبلیغاتی و …، انفعال نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بافق و استاندار در مقوله مزایده آنومالی ۵a مردم خبر ندارند که مزایده برگزار شد یا خیر؟ شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق در این مزایده شرکت کرد؟ آیا بعد از پیگیریها تغییری در شرایط مزایده به نفع شهرستان و سنگ آهن ایجاد شد یا خیر؟ خلاصه مردم منتظر گزارش از مسئولان هستند.
پیام و سوالی از یک شهروند در این خصوص داشتیم: “سلام حواستون به معدن شیطور هست؟! داره به باد میره آینده شهرمون در خطره”
سلام و درود بر شما همشهری عزیز، فعال دلسوز و دلسوخته، عاشق و نگران آینده شهرستان، حیران بی عملی و انفعال مسئولانی که تاریخ از آنها به خوبی یاد نخواهد کرد. اول از اینکه حساس هستید و پیگیر و بی خود و بی جهت از عملکرد نداشته برخی مسئولان دفاع نمی کنید، هنوز امید دارید، پیگیر هستید و دلسرد نشدید به نوبه خودمان ممنون هستیم. دوم اینکه ما حواسمان هست و باید چون شمع ضمن قلم فرسایی بر کاغذ و ثبت کلمات در فضای رسانه برای ماندگاری در تاریخ بسوزیم و آب شویم و بنویسیم، یادآوری کنیم، واکاوی کنیم، به مردم در موضوعات مختلف گزارش داده و آگاهی دهیم و اگر راهکاری به ذهنمان رسید به مسئولان ارائه دهیم.
ما با حسرت و حیرت و بارها و بارها دردهای شهرمان را فریاد زدیم و باز هم فریاد خواهیم زد و فکر می کنیم به وظایفمان به عنوان یک رسانه مستقل در حد وسع خودمان به خوبی عمل کرده ایم. ما راهکارها را دادیم. اقتصاد بافق به شرکت های معدنی به خصوص ابر شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق وابسته هست، کارخانه خردایش سنگ آهن به سنگ معدن چاه گز نیاز دارد تا با تمام ظرفیت کار کند و خوراک واحدهای فولادی کوره بلند اصفهان رو تامین کند، گندله سنگ آهن و در آینده گندله ابویی نیاز به کنسانتره دارد و باید کنار معدن شیطور یک کارخانه کنسانتره ایجاد شود حالا این معدن به هر کسی که داده شد آن شرکت باید ضمن پرداخت عوارض فروش دو درصد به شهرستان نسبت به انجام مسئولیتهای اجتماعی خودش در قبال منطقه اقدام‌ کند و اولویت اولش هم تامین خوراک واحدهای گندله و فولاد شهرستان قرار بگیرد.
متن بالا قبل از روزی که در آن دو خبر تقریبا همزمان با هم مخابره شد نوشته شده است. خبر اول جلسه نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی با وزیر صمت، در نشستی که دکتر جعفری معاون وزیر و رییس سازمان ایمیدرو نیز حضور داشت و موضوع جلسه بررسی مسائل و مشکلات معادن و صنایع در حوزه انتخابیه مهریز بود که در پایان این نشست دکتر رزم حسینی وزیر صمت با در نظر داشتن ایفای حقوق منطقه و انجام مسئولیتهای اجتماعی از سوی معادن به جلب رضایت مردم و مسئولان منطقه برای هر گونه تصمیم گیری در واگذاری معادن تاکید و در راستای تحقق این موارد دستورات لازم را صادر نمود. اما خبر دوم، فولاد زاگرس کرمانشاه برنده مزایده ای که با مطالبه گری بافقیها و پیگیری مسئولان بافقی دو مرتبه به حالت تعلیق درآمد شد.
چند حالت بیشتر ندارد، مسئولان شهرستان از این اتفاق راضی هستند و احتمالا چون ساکتند اتفاقات خوبی افتاده و در آینده نزدیک نتایج آن مشخص خواهد شد، وزیر دروغ گفته و به حرفهایش اعتقادی نداشته، معاون وزیر به دستور وزیر عمل نکرده، نه برای وزیر و نه معاون وزیر این جلسه مهم نبوده و برای وقت گذرانی بوده است، جلسه مهم بوده و دروغی نیز در کار نبوده و از این به بعد لحاظ می شود یعنی بعد از واگذاری آنومالی a5، منافع شهرستان در این است که معادنی که وبال گردن توسعه بافق است به سرعت واگذار شود، خام فروشی بهترین گزینه در حال حاضر است و … البته احتمال این نیز وجود دارد که شرایط مزایده به نفع شهرستان تغییر کرده باشد که برنده نسبت به تاسیس کارخانه فرآوری کنار معدن اقدام کند و ملزم به این باشد که اولویت اولش تامین خوراک واحدهای منطقه باشد و این بهترین و شدنی ترین کار پس از عدم واگذاری با ترک تشریفات مانند چاه گز و اصفهان، عدم شرکت یا عدم موفقیت سنگ آهن در این مزایده می باشد.
پ.ن.: به احترام و دغدغه ارزشمند این شهروند عزیز دوباره گوشزد کردیم.

  1. ناشناس

    دنیا برعکس شده ما مردم شش دنگ حواسمون هست ولی مسولین ما حواسشون به نظارت انتخابات کشورهای دیگه و …..هست

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *