از تولید و انتشار متن “با مردم روراست باشیم، پلی کلینیک یا درمانگاه؟!” حدود دو سال می گذرد. متنی که با سوالهای زیادی همراه بود که هیچ زمانی پاسخ داده نشد، در آن متن به #انتقال برخی تجهیزات پزشکی پلی کلینیک تامین اجتماعی شهرستان بافق بر اثر نبود متخصص و بلااستفاده ماندن آن با وجود استفاده از بودجه بافق در تهیه این تجهیزات اشاره کردیم. انتقال تجهیزات شهرستان محروم بافق به لحاظ پزشکی به مرکز استان در زمانی که این شهرستان نیاز مضاعفی به مکان، پزشک متخصص همچنین تجهیزات بیشتری داشته و دارد چیزی شبیه استفاده یا بهتر بگوئیم سوء استفاده استان از چارت خالی ادارات شهرستان و جذب نیرو از این طریق و بکارگیری در مرکز استان، اجحاف در حق این مردم بوده که هیچ توضیح و توجیهی برای آن قابل قبول نیست.
اما در زمان تغییر دانشگاه علمی و کاربردی بافق به دانشکده فنی و حرفه ای و لغو کدهای شهرستان و عدم جذب دانشجوی جدید نیز ظاهرا اتفاق مشابه ای رخ داد و آن شایعاتی مبنی بر انتقال امکانات و تجهیزات این دانشگاه به مرکز یزد بود. تجهیزاتی که از درآمد این دانشگاه و برخی نیز با پول سنگ آهن و کمکهای خیری مردم خریداری شده بود. دقیق خاطرمان نیست که پاسخی به این شایعات داده شد یا خیر ولی مطمئنیم تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.
اینبار اما شایعات و صحبتها در این خصوص به اداره بهزیستی بافق رسیده و گفته می شود امکانات و تجهیزاتی از این اداره در حال انتقال به مرکز استان است که بعضا با همراهی سنگ آهن و کمکهای خیری مردم تهیه شده است. فارغ از اینکه فلسفه این انتقالها که از دید بافقیها به نوعی سوء استفاده است چیست؟ اگر این امکانات، تجهیزات و وسایل مورد نیاز نبوده چرا خریداری شده است؟ اگر نیاز بوده که قطعا بوده و تهیه شده چرا به استان منتقل می شود؟ استان بودجه ای برای خرید تجهیزات مورد نیاز خود ندارد؟ مسئولان استانی با همه شهرستانهای استان به همین شکل برخورد می کنند؟ مردم شهرستانهای دیگر اجازه چنین کاری را به مسئولان استانی می دهند؟ و سوالهای دیگری از این دست، انتقال تجهیزات و وسایلی که برای شهرستان بافق و استفاده در همینجا تهیه شده به لحاظ اخلاقی صحیح نیست و انشالله این شایعات صحت ندارد که اگر واقعیت باشد مسئولان استان، همراهی کنندگان و سکوت کنندگان در شهرستان در گناه مربوطه شریک بوده و در پیشگاه خداوند و مردم بافق باید پاسخگو باشند.
شورای سردبیری عصر بافق



برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *