جدا از اینکه شهرستان بافق و شهرستان بهاباد هر دو سالها با هم یک شهرستان را تشکیل می دادند و ارتباط مردمان این دو شهرستان نیز در حال حاضر ارتباط خوبی است که باید تقویت شود، اصل مطالبه گری هر شهرستان و پیگیری حقوق و منافع مردم را نباید به فراموشی سپرد اما وسط مطالباتی که به نوعی به سرنوشت دو شهرستان مربوط می شود و کش و قوسهای احتمالی حتما باید قانون حکمفرما باشد و همه به آن تمکین کنند. وگرنه اگر قرار باشد که هر کسی بدون در نظر گرفتن قانون، همسایگی و حسن همجواری ساز خود را بزند که اداره استان می شود ملوک الطوایفی و مرکزیت سیاسی استان دیگر معنای خود را از دست خواهد داد.
همه اینها را گفتیم تا برسیم به اینجا که مسیر دو بانده بافق بهاباد قبلا کارشناسی شده و بررسیهای لازم فنی و مهندسی آن صورت گرفته و در سال ۹۶ از سمت دهستان کوشک نهایی و به تایید اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رسیده است. با اعتراض بهابادیها، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بحث کارشناسی مجدد را مطرح می کند که تاکنون این امر محقق نشده است و نکته جالب داستان اینکه فرماندار بهاباد به بهانه اصلاح هندسی پیچ پرک، نه تنها به قانون و نظر کارشناسی قبلی تمکین نکرده بلکه منتظر کارشناسی مجدد نیز نمانده و در حال جاده سازی از پرک به سمت سه چاهون می باشد.
جاده سه چاهون جاده اختصاصی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق بوده و تردد در این جاده خطرات خاص خود را از در بر خواهد داشت و در آینده احتمال اینکه جاده دو بانده سدی در مسیر توسعه و گسترش این معدن شود هم وجود دارد، به اینها اضافه کنید شرکت سنگ آهن در حال ساخت باند دوم این جاده از سنگ آهن تا دو راهی سه چاهون است. آیا مسئولین بافقی ساکت و منفعل، مرگ دهستان کوشک و روستاهای زیبای این مسیر را به نظاره نشسته اند؟ اگر نه چه اقداماتی تاکنون در این زمینه صورت گرفته است؟ آیا شرکت سنگ آهن مرکزی می خواهد یا اصلا می تواند جاده اختصاصی معدن سه چاهون را به جاده دو بانده بافق و بهاباد اختصاص داده و مسیر را جابجا کند؟ اگر نه چه اقدامات و رایزنیهایی تاکنون در این زمینه صورت گرفته است؟ با توجه به اختلاف حدود ۷ کیلومتری (از دو راهی سه چاهون تا پرک ۳۱ کیلومتر و از دو راهی سه چاهون تا کوشک و بعدا پرک ۳۸ کیلومتر است) و اختلاف زمان ۵ دقیقه ای بین این دو مسیر، آیا بهاباد از این امر اهداف پشت پرده دیگری را نیز دنبال می کند؟ شرکت سنگ آهن چرا تا تعیین تکلیف نهایی مسیر جاده دو بانده ساخت ابتدای این مسیر از سنگ آهن تا دو راهی سه چاهون را متوقف نمی کند؟ آیا همگی نشسته ایم تا مسئولان شهرستان بهاباد با جاده سازی خلاف طرح و نظر کارشناسی، شهرستان و استان را در عمل انجام شده قرار داده تا همگی با هم فاتحه دهستان کوشک را بخوانیم؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *