در سالهای گذشته موارد متعددی از اجحاف نسبت به حقوق مردم بافق رخ داده و حیاتی است از این پس و بعد از آن همه تعدی به حقوق آنها، نسبت به هرگونه دست اندازی و کوتاهی احتمالی هوشیار، مطالبه گر و پیگیر باشند ولی به شهرستان، فعالین و مطالبه گران گذشته بافق که نگاه می کنیم اکثرا یا مشغول و گرفتار هستند یا از بافق مهاجرت کرده اند، یا دلسرد شده و به دنبال زندگی خود مسیر را کج کرده اند و کاری به اطراف خود، شهرستان و آینده آن ندارند، بعضا جیبشان باز شده تا زبانشان بسته شود، بر اثر اتفاقات گذشته محافظه کار شده اند یا برای نگهداری صندلی و پست خود مصلحت اندیش، بعضی نیز در مسیر منفعت طلبی گزک دست اینو و آن داده اند و ادای مطالبه گری و پیگیری حقوق شهرستان را در می آورند، برخی نان از مطالبه گری گذشته می خورند و خلاصه دلسوز، مطالبه گر و پیگیر واقعی در شهرستان بافق کمیاب شده است.
مطمئنیم اگر از مسئولان شهرستان مطالبه گری صورت نگیرد آنها نیز درگیر امور روزمره شده و سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند و این واقعیت امروز بافق است. تفرقه در بافق بیداد می کند، بزرگان بافق نمی توانند در مسائل کلی شهرستان با هم متحد شوند و همین امر سبب اصطکاک زیاد بین آنها و طرفدارانی از طرفین شده که اکثرا نیز در این درگیریها به دنبال منافع فردی، گروهی و بعضا جناحی هستند که بیشترین ضربات را بافق از این محل خورده است.
بافق نیاز به هوای تازه، نیروهای مطالبه گر دلسوز و تازه نفسی دارد که پیرو نباشند که این امری بس دشوار است که برای پیرو نبودن باید عاشق بود و فارغ از افراد بر هدف تمرکز کرد. باید از تمام مسئولان پیگیری و مطالبه صورت گرفته و در استیفای حقوق شهرستان ضمن رعایت اخلاق، ادب و قانون با تیزهوشی و سیاست با احدی در رودروایسی قرار نگرفت. این امر مهم نیاز به روشنگری و فرهنگ سازی در سایه زمان دارد که در این راه رسانه ها می توانند نقش پر رنگی را ایفا کنند.

شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *