رئیس اداره میراث، صنایع دستی و گردشگری بافق: مرمت مجموعه کاکامیر بافق با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال آغاز شد.
به گزارش عصر بافق؛ لیلی رنجبر با اعلام خبر فوق افزود: این مجموعه شامل حمام، حسینیه و آب انبار در بافت تاریخی محله کاکامیر و در حد فاصل بلوک تاریخی خیابان مسجد جامع و خیابان شیخ محمد تقی بافقی در حال مرمت است.
وی خاطر نشان کرد: هدف از عملیات مرمتی و ساماندهی این مجموعه رونق و تجدید حیات و با زنده سازی مرکز محله تاریخی کاکامیر است.

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری بافق بیان داشت: در این پروژه که با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون ریال در حال انجام می باشد قسمت هایی از حمام و پله های دسترسی به حمام و همچنین سقف های فرو ریخته حمام تاریخی و پله های ورودی به آب انبار ساماندهی و احیا خواهد شد.

رنجبر در پایان افزود: مرمت آثار باستانی موجب افزایش هویت در بافت ها و مراکز تاریخی محلات و افزایش تعلق خاطر ساکنین اصیل بافت های تاریخی به محل سکونت خود خواهد بود.
گفتنی است؛ بنای تاریخی مجموعه کاکامیر متعلق به دوره قاجاریه و با شماره ثبت ۱۴۵۹۳ در سال ۸۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *