رییس اداره محیط زیست شهرستان بافق : نشانه های موجود حاکی از طبیعی بودن مرگ پلنگ رویت شده در کوه بافق می باشد.

به گزارش عصر بافق؛ سید جلال موسوی در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص لاشه پیدا شده در منطقه حفاظت شده کوه بافق گفت: بیش از ۶ ماه از زمان مرگ می گذرد و لاشه متلاشی شده است بنابراین امکان نمونه برداری از شکم وجود ندارد و باید بررسی شود تا علت دقیق مرگ مشخص شود.
وی ادامه داد: اما هیچ علامت شلیک با اسلحه وجود ندارد و نشانه های موجود حاکی از مرگ پلنگ بر اثر عوامل طبیعی مانند بالارفتن سن یا بیماری و … می باشد.
رییس اداره محیط زیست بافق در خصوص وجود تله در اطراف پلنگ گفت: هیچ تله ای در اطراف پلنگ وجود نداشته و این شیطنت برخی افراد در فضای مجازی است و اگر دقت کنید میبینید که عکس تله بصورت جداگانه از عکس اصلی پلنگ است.
موسوی بیان داشت:  امکانات ما در آن حد نیست که بتوانیم به همه حیوانات جی‌پی‌اس وصل کنیم حتی اگر چنین امکاناتی داشتیم به عنوان یک کارشناس محیط زیست چنین کاری را درست نمی دانم زیرا حیوانی که به صورت طبیعی زندگی می کنند نباید چیزی به گردنش آویزان باشد مگر گونه هایی که به صورت علمی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی در پایان افزود: در نظر داریم در صورت وجود بودجه، طرح پایش انجام دهیم هرچند مرگ طبیعی در حیات وحش وجود دارد اما مردم و شکارچیان نیز باید مراقب گونه های حیات وحش باشند و از شکار و یا کشتن آن ها به هر دلیلی خودداری کنند.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *