وزیر #صمت و #کشور برای پاسخگویی به سوالات #صباغیان این هفته به مجلس می‌آیند؛ این خبر ما را خوشحال کرد و برد به داستان #مرزهای_جغرافیایی و تقسیمات کشوری که در استان یزد داستان غم انگیزی است و قانون خاصی ندارد و آشفته بازار بی عدالتیها و قانون گریزیها و تخلفات فراوان است که در واقع اینها همه البته #حاشیه_ای بیش نیست و صد البته که همه این موارد نیز به حوزه وزیر کشور بر می گردد که می شد یکی از سوالها از جناب وزیر باشد تا وی در راستای احقاق حقوق مرزی بافق قدمی بردارد.
موضوع دیگری که سریع به ذهنمان رسید موضوع #خوراک برای کارخانه های جوار معدنی سنگ آهن بود، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران که بر خلاف قانون معادن حرکت می کند و بحث واگذاری غیرمنطقی، خلاف قانون و خارج از قاعده بخشی از سنگ های معدن #چاه_گزبافق به ذوب آهن اصفهان در صورتی که کارخانه خردایش سنگ آهن که باید این سنگها را دانه بندی کند تا جهت استفاده در اصفهان مناسب شود تعطیل است و همه این موارد نیز در حوزه وزیر محترم صمت قرار دارد که می شد یکی از سوالهای نماینده بافق باشد تا جناب وزیر در راستای احقاق حقوق معدنی و تامین خوراک کارخانه های جوار معدنی بافق که بارها قول آن داده شده قدمی بردارد.
اما نمی دانیم چرا آنچه به ذهن الکن و ناقص ما می رسد به ذهن دیگران خطور نمی کند؟
با این وجود سوال نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی از وزیر صمت که در راستای تقویت و ایجاد اشتغال بود اگر با شواهد و قرائن در شهرستان بافق و یا حداقل شهرستانهای محروم حوزه مستند سازی می شد بهتر بود، مثلا در بافق معدن کوشک به جز ایجاد حاشیه و اخراج کارگر بی پناه چه سرمایه گذاری موثری انجام داده است، چرا پروسه تاسیس کارخانه ای که بهره بردار شرکت فسفات تعهد داشته راه اندازی کند طول کشیده است و اکنون در چه مرحله ای قرار دارد؟ چرا روند احداث کارخانه آهن اسفنجی شرکت معادن فلات مرکزی ایران که در زمان محمد مرشدزاده پیگیری می شد مسکوت و تعطیل شد؟ شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در بافق چه سرمایه گذاری انجام داده است؟! و …
و همچنین سوال از وزیر کشور در خصوص علت خالی بودن پست های سازمانی در بسیاری از فرمانداری ها و ادارات شهرستان ها به ویژه در مناطق محروم که ما نیز بارها و بارها به آن پرداختیم سوال بسیار مناسبی بوده و مقوله مهم و حیاتی در راستای محرومیت زدایی است البته اگر واقعا پیگیری شده و این پیگیریها محسوس باشد مثلا در بافق بالاخره معلوم شود که حسن تفکری معاون سیاسی است یا حراست فرمانداری؟ آیا کارشناس تقسیمات کشوری فقط در برهه ای از زمان نیاز بود و نیاز به آن به پایان رسید که اکنون خالی است؟ جاهایی که در چارت فرمانداری بافق خالی شد چه زمانی قرار است پر شود؟ اگر بافق شرکت سنگ آهن مرکزی و شرکت معادن فلات مرکزی نداشت چه خاکی بر سرش می کرد و یا بهتر بگوییم اگر زمانی این دو شرکت دیگر نیاز به این اهرم فشار و اعمال نفوذ که خود ممکن است باعث فساد شده و راه استفاده از رانت در هر زمینه ای را باز کند در فرمانداری، ادارات شهرستان و استان نداشته باشند چه بلایی بر سر نیروی انسانی بافق و اداره های آن خواهد آمد؟ 
پ.ن.: امیدواریم لااقل نماینده محترم بروی گزارش از استان یزد و شهرستانهای محروم حوزه تمرکز بیشتری داشته باشند و نتایج آن را به زودی در شهرستان بافق نیز ببینیم.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *