بحث #مسکن که یک شهروند عزیز از ما مطالبه آن را خواسته بحث داغ این روزهاست و روزی نیست که در خصوص #قیمتهای_سرسام_آور زمین و مسکن در شهرستان بافق صحبتی نشود و اما همان صحبت است فقط، اقدام عملی کمتر در این زمینه دیده ایم.
این موضوع آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار بود که امام جمعه بافق دو هفته در خطبه های نماز جمعه به آن پرداخته و از مسئولان پیگیری این امر را به هر شکل ممکن خواستار شد اما اتفاق خاصی نیفتاد، معمولا مسئولان شهرستان به قدری درگیری ذهنی، فکری و کاری دارند که فرصت برنامه ریزی و ارائه راهکار در این زمینه را نداشته و این موضوع نیز بعد از چند روز به فراموشی سپرده می شود.
راهکارهایی که به ذهن ما می رسد:

  • پیگیری هر چه سریعتر گسترش محدوده شهر در طرح جامع و تفضیلی توسط شورای شهر و شهرداری که این امر قطعا به شکستن قیمتها تا حدود زیادی کمک خواهد کرد.
  • نظارت بیشتر از طرف نهادهای نظارتی بروی قیمت گذاری زمین و مسکن و ارائه راهکارهایی جهت جلوگیری از رشد بی رویه قیمتها که بعضا غیرواقعی است و با وجود رکود و عدم وجود تقاضا قیمتها همچنان بالاست.
  • فعال کردن شرکتهای تعاونی مسکن، تسهیل تشکیل تعاونیهای جدید در این حوزه، مشاوره به آنها در راستای تملک زمین و فروش به اعضاء
    و قطعا متخصصان این عرصه می توانند راهکارهای دیگری را نیز ارائه کنند و شاید بتوان با تشکیل کمیته ای اضطراری توسط فرمانداری شهرستان و متشکل از مسئولان و صاحب نظران مربوطه قدم مثبتی برای جوانان عزیز بافقی برداشت.
    پ.ن.: مسئولان شهرستان، حل کردن مشکل زمین و مسکن جوانان از شما، برای کار هم که استاندار قول داده اند؛ جوانان قول می دهند ازدواج کنند تا آمار ازدواج در استان بالا رود.
    شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *